Hokejový táta 13 – dno je dobrý na to, aby sis ho prohlídl

Co si pamatuji tak brečel výjimečně. Třeba když si šlápl na hřebík v prkně a s tím prknem jako se sněžnicí šel domů. Než jsme to zjistili, Dáda mu duchapřítomně prkno přišlápl a zkrvavenou nohu nadzvedl.

Hokejový táta 13 – dno je dobrý na to, aby sis ho prohlídl

Pokud doposud šlo všechno v Majkyho sportovním rozvoji překvapivě rychle a celkem vzato i snadno, tak po Novém roce nastal zádrhel. Zádrhel, který málem jeho hokejové tažení předčasně ukončil. A jak už to tak bývá, šlo o na první pohled banální záležitost. Opět trénoval coby brankář s kluky o rok až čtyři staršími, když trenér právě té nejstarší skupině řekl, ať na něj jezdí nájezdy. Většinou času trénovali na druhé půlce hřiště a tak s nimi moc do styku nepřišel, ale tentokrát je na něj poslal záměrně. Čekala ho oficiální premiéra v ostrém zápase za 2009 a tak chtěl zjistit, nakolik je připraven. Navíc Majky s tím jeho nápadem nadšeně souhlasil. Věřil si.

„Jezděte tady na gólmánka nájezdy,“ přikázal jim.

Koukali na něj dost nevěřícně, jako jestli si z nich dělá prdel.

„Já to myslím vážně,“ ujistil je, „akorát chci vidět střely po ledě, ne že mu to budete zvedat!“

Když zlikvidoval první lehčí střely, kluci samo sebou přitlačili a do hokejky se opírali víc a víc. Pokud to někdo z nich v zápalu boje přece jen zvednul, dostal od trenéra pořádnej céres.  

Já na tribuně zpola žasl, zpola trnul strachy a dumal jsem, zda by chytil i jejich střely pod víko. Trenér mě později ujistil, že možná chytil, ale že to nehodlá zkoušet a riskovat jeho zranění.Naproti tomu trenérovi gólmanů už se nelíbilo ani to, že chytá zápasy proti dva roky starším klukům. Upřednostňoval postupný rozvoj.

Já jsem jako mládě taky na kole jezdil s mnohem staršími. Ale nedělal jsem cyklistiku závodně a ze své svobodné vůle. V dešti, zimě, větru a v kopcích se rodí ti největší šampióni, říkal můj otec. Mně déšť, zima, vítr a kopce přinesly zánět kloubů a omrzliny. O funkčním oblečení jsme si tenkrát mohli nechat jen zdát. 

Takže u Majkyho jsem šel cestou opačného extrému a většinu rozhodnutí jsem nechával na něm. Což, jak se časem ukázalo, též není správná cesta. Pokud už jsme s nějakým jeho rozhodnutím nesouhlasili, volili jsme formu diskuze. Třeba v případě té vysněné gólmanské helmy. Váhový rozdíl oproti hráčské byl nezanedbatelný a nápor na krční páteř neúměrně vyšší. Takže jako jeden z mála chytal v té lehčí hráčské. Navíc větší mřížka znamená lepší periferní vidění. Ostatně to samé slyšel i na besedě od Dominika Haška, což byl hodně pádný argument.

O týden později na čtvrtečním tréninku ho opět poslali chytat nájezdy. Tentokrát náš trenér chyběl a tak nikdo ty jedenácti, dvanáctileté kluky neusměrnil a Majky dvě rány vyrážel hlavou. Před střelou zásadně neuhýbal. Po tréninku se všechno ještě zdálo být v pořádku, ale ze sprch do šatny už se vrátil s brekem. Druhý trenér původně myslel, že ho někdo z těch starších praštil, ale to Majky popřel.

„Bolí mě hlava,“ opakoval pořád dokola a po tváři se mu koulely slzy jak hrachy.

Přitom on moc nebrečel ani jako malé dítě. Byl to tak trochu blázen, kaskadér a rebel. Coby oběti spekulantů s pozemky a poloviční bezdomovci jsme tenkrát bydleli v rozestavěném, nezkolaudovaném domě a on byl jak neřízená střela. Neustále v pohybu. Ještě neuměl ani pořádně mluvit a už se mu několikrát podařilo zdrhnout z domu. Jednou ho chytli dělníci z továrny, kteří na dvoře o pauze kouřili. Na plastové motorce přejel most přes řeku a chystal se zdolat i hlavní silnici. Jindy ho L. našla, jak v ponožkách a v tričku venku odhazuje sníh před vjezdem do garáže. Chtěl mi ušetřit práci. Neuronil ani slzu, když vylezl na dvou a půl metru vysokou hromadu palet a vzápětí z ní spadl. Co si pamatuji tak brečel výjimečně.  Třeba když si šlápl na hřebík v prkně a s tím prknem jako se sněžnicí šel domů. Než jsme to zjistili, Dáda mu duchapřítomně prkno přišlápl a zkrvavenou nohu nadzvedl.

Takže jsem jeho pláč nebral na lehkou váhu. Chvíli jsem i zvažoval, zda ho nemám odvézt do Ústí na pohotovost, ale nenašel jsem mu na hlavě žádnou bouli ani modřinu, tak jsme zamířili k domovu. Tam se, stále ještě plačíc, schoulil mámě do náručí a do večera ho bolest hlavy přešla. Jenže ráno byla zpátky. A za 48 hodin měl chytat zápas. Horečně jsem přemýšlel, zda nemám zavolat trenérovi, ale pak jsem to zavrhl. Rozhodl jsem se, že počkám. Majkyho jsme odvedli s brekem do školy a během dne už si na bolest hlavy ani nevzpomněl. V neděli byl sice zpočátku trochu nesvůj, ale pak předvedl jeden ze svých nejlepších výkonů. Naši Hlinsko porazili 7 : 3 a on si několikrát vysloužil potlesk tribun za ty své „rybičky“ a akrobatické zákroky. Ve své půlce sice dostal o gól víc než Filip, ale jednou šlo o nechytatelnou pecku, když na něj jel sám útočník a v tom druhém případě o dorážku po chybě obránce. Puk, který Majky vyrazil před sebe, obránce neuklidil, ale „přenechal“ soupeři. Celé odpoledne po zápase ještě trénoval sám v tělocvičně a navečer vyrazil s bráchou a sousedem na utkání našich Kohoutů do Moravské Třebové. A ráno ho nebolela hlava, ale břicho. Dádu i souseda Tomáše taktéž, takže jsme si dali tři párky a tři rohlíky dohromady a vyšlo nám, že na vině je nejspíš pochybná rychlokrmě, co na stadionu pozřeli. Až do dalšího víkendu byl klid. V sobotu nejprve nastoupil za 2011 proti Chrudimi, která jedenáctky před Vánoci, kdy chytal za desítky, potupně vyprášila 2 : 19. I tentokrát naši dali 2 góly, ale Majky jich za svá záda pustil o čtrnáct míň, než jeho starší brankářský kolega, plus vychytal dva nájezdy a předvedl spektakulární několikametrovou rybičku. Při jednom ze soubojů mu protihráč vyrazil hokejku a ještě ji bruslí odkopl od brány a tak Majky chytal bez ní. V momentě kdy to vypadalo, že se hra přenese na půlku soupeře, pro ni vyrazil, ale soupeř náš útok zastavil a vypálil na prázdnou bránu. Majky nechal hůl holí, rozjel se, skočil a doklouzal před bránu akorát včas, aby puk zachytil. Jeden z těch pěti gólů dostal od spoluhráče po hrubé chybě rozhodčího. Jeho výroky v tomto zápase byly vůbec do očí bijící. Dva naprosto totožné zákroky za brankou, které následovaly v rozmezí pár minut, posoudil pokaždé jinak. A vždy v náš neprospěch. Ale nutno podotknout, že bychom prohráli, i kdyby pískal rovinu.

Radost z toho, jak skvěle zachytal, mě přešla v momentě, kdy jsem po poradě přišel do šatny. Opět brečel, že ho bolí břicho a hlava. A takhle to šlo v následujících týdnech pořád dokola. Nahoru dolů, jak na horské dráze. Jeho ujišťování, že chytat chce, ostře kontrastovalo se zrušenými tréninky na poslední chvíli. Párkrát se i stalo, že se v šatně oblékl do výstroje a pak ji sundal, aniž by vkročil na led. A o pár dní později se už na ledě proháněl jako by se nechumelilo. Tenkrát nechybělo mnoho a z hokeje jsme ho odhlásili. Nechtěl skončit a trvalo poměrně dlouho, než se mi přiznal, že se bojí, že zase dostane pukem do hlavy od těch starších kluků.

Zpětně jsem si vyčítal, že jsem měl do průběhu tréninku zasáhnout, upozornit trenéry. Jenže jsem neudělal nic, nechtěl jsem ho před ostatními shazovat. Já sám mám za sebou spousty úrazů, takže jsem na tyhle rány osudu celkem zvyklý. Ale na to, že je život uštědří i Vašemu dítěti Vás nepřipraví nikdo.

 

Autor: David Snítilý | úterý 28.1.2020 8:02 | karma článku: 13,37 | přečteno: 255x
  • Další články autora

David Snítilý

… a co je vlastně normální aneb nudné vztahy II. (dokončení)

Přines jí kytku, řekni, že jí to sluší.“ „Bude si myslet, že jsem ji zahnul,“ bránil se Honza. „Ale tys jí zahnul,“ připomínal mu Marek. „Jak víš, že ženská tohle chce?“ „Řekla mi to ex, že jsem to nedělal," přiznal Marek.

13.4.2024 v 6:50 | Karma: 13,02 | Přečteno: 410x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma: 16,94 | Přečteno: 444x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Podzimní balada

Vdávala jsem se mladá, protože jsem musela. Byla jsem v očekávání, což doma nikdo nečekal. Rodiče se domnívali, že jsem slušná katolická dívka. Přišla jsem o věneček na vesnické tancovačce a pak plačce svěřila se sestře Kačce.

15.3.2024 v 17:00 | Karma: 18,89 | Přečteno: 502x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Drahá tma

Jenže láska je mocná čarodějka a Montekové a Kapuleti měli v porovnání se Skleničkovými a Korbelovými vřelé sousedské vztahy. Obzvláště poté, co Patrik podlehl Sářině půvabu a začal se s ní tajně scházet.

17.2.2024 v 8:30 | Karma: 17,27 | Přečteno: 513x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Sexy seznamka pro zadané (Tvoje hvězda & Big Mig)

Laura utekla od despotického manžela ke kamarádce Markétě. Richard prosil, omlouval se, sliboval, vyhrožoval a nakonec poslal sms, že jestli se nevrátí, skočí pod vlak. Marky mu z Lauřina mobilu poslala odkaz na jízdní řád vlaků.

26.1.2024 v 15:50 | Karma: 19,93 | Přečteno: 525x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

... a co když to vzdám? (Bez dcerky neodejdu)

Mým prosbám, abychom navštívili poradnu či psychologa, se Tonda vždy vysmál s tím, že jediný blázen, co potřebuje lékařskou péči, jsem tu já. A zmínka o rozvodu ho v tu ránu rozpálila do běla a mně zčervenaly tváře. Nikoli studem.

13.1.2024 v 8:14 | Karma: 22,97 | Přečteno: 605x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Promiskuitní babička, zamilovaný spolužák, mrtvý tatínek a vánoční zázrak

O babičce Pavlíně se říkalo, že v mladí dostala každého muže, který před ní neutekl na strom. Podváděný dědeček Rudolf se babičky vždy zastával, že jde o snůšku nesmyslů, neboť dostala i ty, co ze stromu posléze slezli.

26.12.2023 v 9:44 | Karma: 20,97 | Přečteno: 865x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Kamarádi na život i na smrt 3/3

Ondra prošel tam a zpět zdí, aby se podíval, kdo se dobývá do jeho bytu. „Je tam nějaká vyzobaná slunečnice," hlásil Filipovi. „Další tvoje milenka?" Nebyla to milenka, ale truchlící matka. „Já jsem Mrtvý," představil se jí Filip.

17.11.2023 v 8:40 | Karma: 17,13 | Přečteno: 371x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Kamarádi na život i na smrt 2/3

„Nechtěl jsem ti ublížit. Kdybych věděl, jakej seš skvělej chlap ...“ omlouval se Ondra. „Tak bys mi nechodil za ženou?“ domýšlel si Filip, co chce mrtvý obšourník říct. „To ne, ale dával bych si větší pozor, abys na to nepřišel."

11.11.2023 v 8:21 | Karma: 16,64 | Přečteno: 451x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Kamarádi na život i na smrt 1/3

Když je ve škole učitelka kárala, obvykle to vyvolalo salvu smíchu. „V tom má zase prsty známá dvojka Mrtvý, Němec.“ Filip v tom byl většinou nevinně, ale pokaždé mlčel jak partyzán a přítele Němce nikdy nepráskl.

4.11.2023 v 8:36 | Karma: 19,42 | Přečteno: 603x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Doktor Obenka a zoufalá matka na castingu luxusních společnic

Slizký, upocený doktor práv mě vyzval, ať mu pro klienty zapózuji na rudé pohovce. „V žádném případě!“ rázně jsem odmítla. „Nikdy, nikdy, nikdy!“ „Tak a teď ještě kalhotky,“ škodolibě se křenil doktor Obenka o pár minut později.

14.10.2023 v 14:00 | Karma: 21,08 | Přečteno: 753x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Univerzální překladač ženských myšlenkových pochodů

Karolína vyvinula přístroj, který měl na základě vložených algoritmů, překládat komplikovanou mluvu žen do prostšího jazyka mužů. Už žádné jinotaje a náznaky. Problém byl, že u nás šlo o výzkum neschválený a nelegální.

23.9.2023 v 7:52 | Karma: 26,19 | Přečteno: 903x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Sexuální praktika, co rozpálí Patrika (maminčina mazánka)

Sestry na chudáka mamku tlačily, aby budižkničemu Patrika přestala živit. „Zrovna včera říkal, že si našel brigádu,“ hájila benjamínka. „A můžeš mi říct jakou?“ chtěla vědět Lucie. „Prý bude malovat strop v letním kině."

30.8.2023 v 9:14 | Karma: 22,56 | Přečteno: 985x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Máš její oči ... & Chtění

Máš její půvab, šarm i hlas, slabost pro kluky nesmělý, v tvých očích zrcadlí se čas, který vaše světy rozdělil. Máš její oči, úsměv, vlasy i ve tvářích dolíčky, bavíš se a žízeň hasíš, zatímco já v šeru u svíčky. Čekám ...

6.8.2023 v 9:50 | Karma: 16,25 | Přečteno: 340x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Amatérská ornitoložka před rozvodovým stáním II. (dokončení)

„Co tady děláš, chlape?!" zařval naštvaně přítel Zuzky. Stál jsem nahý uprostřed jejich chodby, jen s ručníkem omotaným kolem beder a vysavačem v ruce. „Vysávám," odpověděl jsem po pravdě. „A kdo ti dovolil, sahat na můj vysavač!“

28.7.2023 v 15:14 | Karma: 16,83 | Přečteno: 572x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Amatérská ornitoložka před rozvodovým stáním

Poté, co na vědomost vyšlo, že se s Milanem po osmi letech rozvádíme, mi přišlo na mobil a Facebook tolik fotek ptáků, že mi z toho šla hlava kolem. A to jsem ani všechny neznala. Myslím, samozřejmě ty muže, ne ty jejich bimbasy.

26.7.2023 v 9:55 | Karma: 20,56 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Sexy seznamka pro zadané III. (hledám milenku pro manžela Standu)

„Kondomy máš?“ zeptala jsem se manžela při polibku u vchodových dveří. Samozřejmě na ně zapomněl. Na jeho obhajobu musím říct, že příčinou jeho roztržitosti a nervozity byl zřejmě fakt, že se měl prvně setkat s budoucí milenkou.

23.6.2023 v 15:40 | Karma: 33,15 | Přečteno: 8592x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Plaváček - Modlitba beznaboha

Na samotě Vysočiny lišky dávají dobrou noc. Stromy vrhají dlouhé stíny, nedovoláš se o pomoc. Modlitba za malou Janu, ať Plaváček na mysli neklesá, za čápa ba i za vránu, co před lety ji přinesla. Modlitba beznaboha, slova strohá

7.6.2023 v 16:00 | Karma: 15,54 | Přečteno: 344x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Sexy seznamka pro zadané II. (Eli & Něžná se zálibou v BDSM)

Eliáš se chystal na rande, když ho zaskočila manželka s dotazem, „můžu jít večer ven s tebou?" „To by tě nebavilo,“ ujistil Zuzku. A ani nelhal.Těžko by se chtěla dívat na to, jak svázané Ivě uštědřuje výprask na rozkošný zadeček.

2.6.2023 v 18:01 | Karma: 24,82 | Přečteno: 1044x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Cesta do zapomnění (Maluj ze snů obrázky)

Podrážky bot jsou obalený bahnem cest, otisky v hlíně prozradí směr. Přijde mi vhod, že nemůžu už víc se splést, při vší té špíně, já hrál jsem fér.

7.5.2023 v 8:30 | Karma: 16,49 | Přečteno: 386x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 180
  • Celková karma 17,21
  • Průměrná čtenost 656x
Magnet na průsery, trapasy a zranění. Opačným pólem svojí osobnosti odpuzuji prachy a úspěch. Píšu prózu, texty a básně.