V parku

Víš, moje milá, ta síla ...co mi zbyla, mně stačí, je tak akorát. Já znal tvoje plány a jen mezi námi, blázen ... ten, kdo měl Tě rád. Tak nač hledám slova, snad zkouším se schovat, před tím kdo mi ublížit smí.  

V PARKU                                                                                           ( 1998 )

.

Víš, moje milá,

ta síla…co mi zbyla,

mně stačí, tak abych šel dál.

Koukej se, dívej,

prej svět spravedlivej,

nic není tak jak bych si přál.

.

Na břehu jezera

zhrzená důvěra.

Mládenec, dívenka.

Honzík a Alenka.

.

Kdo, kdy, kde, s kým,

to já netuším.

.

Dědové, babičky,

obsadí lavičky.

Ty klouby bolavý,

žádný už nespraví.

.

Ve tváři vrásčitý

tajemství ukrytý.

.

Koukněte na ptáky

a jejich zobáky.

Kosi a skřivani,

červem hlad zahání.

.

Se slepou důvěrou

hned všechno sežerou.

.

Jsem jak ten pták,

co pod tíhou jídla,

spadl na zobák

a zlámal si křídla.

.

Co jsou zač, dobře vím,

víc už jim nezbaštím.

.

Samota přijde vhod,

těším se na důchod.

.

Za žádnou cenu

nechci už ženu.

.

Víš, moje milá,

ta síla… co mi zbyla,

mně stačí, je tak akorát.

.

Já znal tvoje plány

a jen mezi námi,

blázen… ten, kdo měl Tě rád.

.

Tak nač hledám slova,

snad zkouším se schovat,

před tím… kdo mi ublížit smí.

.

Tak jen dál, žij si blaze,

ten kdo hrál, platí draze

a Tvůj hlas… ať mě víckrát neosloví.

.

VÍŠ?                                                                                                          ( 2002 )

.                                                                                                                                           

Vídám tě zřídka, a když tak s ním.

Víš, po výčitkách už netoužím.

.

Rozum mi radí, berte ohled na děti.

A kamarádi … ty nemaj ponětí.

.

Dál … řeči se vedou, však skutek utekl.

Víš, když jsem s tebou, cítím jen smutek.

.

Beznaděj, lítost, bolehlav jak po flámu.

Jsi má osudová bytost, hrdinka z románu.

.

Co nádech má tragický a přebal překrásný.

Děj zaručeně klasický a konec nejasný.

.

Pro dotek letmý splyneme v davu.

Jen co se setmí, už ztrácím hlavu.

.

Kradu ty chvíle snaha viditelně zřejmá.

Však vzdálenost od cíle je stále stejná.

.

Rozum mi radí, zařadit zpátečku.

A kamarádi: jsi zralej na tečku.

.

Dál ... řeči se vedou, však skutek utekl.

Víš, když jsem s tebou, cítím jen smutek.

.

Pláču jak dítě, hrdina z pomníku.

Tuším z té sítě, není už úniku.

.

Tonu jak Plaváček v slzavém údolí.

Chycenej na háček riskující cokoli.

.

Kde kdo mi zazlívá, že patříš jinému, já jiné.

A tak nám nezbývá než dál se míjet.

 

 

Autor: David Snítilý | pátek 19.4.2019 13:21 | karma článku: 11,80 | přečteno: 190x
  • Další články autora

David Snítilý

Dětská zvídavost aneb otázka bez odpovědi

Každý z nás si občas klade ty důležité a zásadní otázky. Mají rakve doživotní záruku? Proč nosí Superman červené slipy na oblečení a nikoli pod ním? Plave jednonohá kachna pořád dokola nebo to zvládne i rovně?

1.5.2024 v 8:08 | Karma: 11,00 | Přečteno: 176x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

… a co je vlastně normální aneb nudné vztahy II. (dokončení)

Přines jí kytku, řekni, že jí to sluší.“ „Bude si myslet, že jsem ji zahnul,“ bránil se Honza. „Ale tys jí zahnul,“ připomínal mu Marek. „Jak víš, že ženská tohle chce?“ „Řekla mi to ex, že jsem to nedělal," přiznal Marek.

13.4.2024 v 6:50 | Karma: 13,62 | Přečteno: 426x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma: 16,95 | Přečteno: 455x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Podzimní balada

Vdávala jsem se mladá, protože jsem musela. Byla jsem v očekávání, což doma nikdo nečekal. Rodiče se domnívali, že jsem slušná katolická dívka. Přišla jsem o věneček na vesnické tancovačce a pak plačce svěřila se sestře Kačce.

15.3.2024 v 17:00 | Karma: 18,89 | Přečteno: 510x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Drahá tma

Jenže láska je mocná čarodějka a Montekové a Kapuleti měli v porovnání se Skleničkovými a Korbelovými vřelé sousedské vztahy. Obzvláště poté, co Patrik podlehl Sářině půvabu a začal se s ní tajně scházet.

17.2.2024 v 8:30 | Karma: 17,27 | Přečteno: 514x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Moskva se chlubí stroji ukořistěnými Ukrajině: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

ANO vytáhlo na europarlament. Dostálová slibuje podívat se na Green Deal

1. května 2024  14:17

Hnutí ANO zahájilo kampaň do Evropského parlamentu. Kandidáti se představili před Památníkem Tomáše...

Na synagogu ve Varšavě kdosi hodil Molotov, čin odsoudil Duda i ambasáda USA

1. května 2024  14:10

Policie ve Varšavě ve středu dostala oznámení o pokusu zapálit synagogu v centru města. Podle...

Z Železné Ursuly hrdou babičkou? Budu osobnější, slibuje von der Leyenová

1. května 2024  14:06

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová před pár týdny oznámila, že hodlá svůj post obhajovat...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 181
  • Celková karma 15,54
  • Průměrná čtenost 652x
Magnet na průsery, trapasy a zranění. Opačným pólem svojí osobnosti odpuzuji prachy a úspěch. Píšu prózu, texty a básně.