Hokejový táta (povídka)

Kouknu na led a vidím Jágra. Druhého, třetího a čtvrtého v brankářské výstroji. A proti němu s pukem na hokejce startuje Hašek. Je tu taky Plekanec, Pastrňák, Giroux, Ovechkin. A v těch dětských dresech možná budoucí hokejisté. 

Hokejový táta

 

Když jsem se ve třinácti rozhodoval, co dál dělat, tiskařina pro mě nebyla jasnou volbou. Takže jsem měl celkem pochopení pro prostředního ze dvou potomků (v plánu byli tři), že si v pěti letech na rozdíl od kamarádů ze školky nedokáže vybrat, jaké sportovní činnosti se bude věnovat. Činnost „umělecká“, na rozdíl od bratra, u něj moc nepřicházela v úvahu, jelikož je hyperaktivní, roztěkaný a neposedí chvíli na jednom místě. A jelikož měl problémy i s výslovností a dlouho chodil na logopedii, ani angličtina nebyla to pravé ořechové. Zkoušeli jsme nábor na fotbal, na judo a nakonec i tu hudebku, jelikož na chvíli zahořel pro bubny. Do ničeho jsme ho nenutili, v jeho případě to ani nejde, jelikož je narozený ve znamení Berana a na něj charakteristika tohoto znamení sedí dokonale. Je umíněný, zatvrzelý, a když si „postaví hlavu“, nic s ním nehne. Dnes jen tiše žasnu, kam až ho ta jeho bojovnost dovedla. Ten rok si žádný kroužek nevybral, jelikož chtěl být Petrem Saganem a cyklistický oddíl u nás už není. Takže pořád lítal na kole kolem baráku nebo vyrážel na projížďky se mnou. V replice dresu mistra světa, porážel i o tři roky staršího bráchu. Na kole bez odpružení skákal a sjížděl prudké schody, pouštěl řídítka a předváděl divoké oslavy vítězství jako jeho idol Peťo. Před mnoha lety a dvaceti kily jsem v cyklistickém oddíle i kroužku působil jako trenér a jeho rozhodnutí mi na jednu stranu dělalo radost, na druhou jsem trnul obavami o jeho zdraví.

O rok později mu L. navrhla hokej a tak jsem ho vzal v rámci Týdne hokeje na nábor do místního oddílu. Tam vyfasoval malý český dres, s fixou na textil vyvedeným jménem Majky, několik dalších drobností a hlavně přihlášku do hokejové školky. Neslibovali jsme si od toho nic, snad jen, že se možná naučí bruslit. Což mně se nikdy nepoštěstilo. Na bruslích jsem nestál 30 let a vzhledem ke stavu svých třikrát operovaných kolen jsem hodlal sérii i nadále prodlužovat. Jako kluk jsem dostal brusle tzv. kanady značky Botas pod stromeček spolu s hokejkou Artis. Hokejku mi coby dup zlomil můj kamarád a pozdější bankovní poradce Petr, proto jsem já vzal tu jeho a ve vzteku ji, před zraky rodičů, kteří nás sledovali z oken paneláků, vyhodil z hřiště ven. A to tak šikovně, že jsem trefil rozměrnou skleněnou výplň zábradlí na schodech. Hned potom jsem rozbil prasátko, brusle máma prodala a já z těchto dvou zdrojů uhradil vzniklou škodu. Majky naštěstí můj antitalent nezdědil a na zapůjčených bruslích se cítil jako ryba ve vodě. Po dvou měsících, v listopadu, jemu a pár dalším klukům trenéři navrhli, jestli nechtějí pokračovat v hokejovém oddíle. Nadšeně souhlasil a šel si vyfasovat všechny ty chrániče, štulpny, suspenzor, helmu a tašku, do které jsme to všechno narvali. Takže jedinou počáteční investicí byly, krom klubových příspěvků, brusle. Zvažoval jsem, zda má cenu kupovat nové, když mu noha rychle roste a nakonec jsem koupil bazarové, ale vyšší model takže byli dražší než původně zvažované nové. Babička mu zkrátila štulpny a doma jsme podle You Tube trénovali oblékání do výstroje.

PP – pokračování příště. První tréninky a zápas co rozhodl o Majkyho „osudu.“

Autor: David Snítilý | úterý 15.1.2019 19:14 | karma článku: 15,54 | přečteno: 363x
  • Další články autora

David Snítilý

Dětská zvídavost aneb otázka bez odpovědi

Každý z nás si občas klade ty důležité a zásadní otázky. Mají rakve doživotní záruku? Proč nosí Superman červené slipy na oblečení a nikoli pod ním? Plave jednonohá kachna pořád dokola nebo to zvládne i rovně?

1.5.2024 v 8:08 | Karma: 16,76 | Přečteno: 356x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

… a co je vlastně normální aneb nudné vztahy II. (dokončení)

Přines jí kytku, řekni, že jí to sluší.“ „Bude si myslet, že jsem ji zahnul,“ bránil se Honza. „Ale tys jí zahnul,“ připomínal mu Marek. „Jak víš, že ženská tohle chce?“ „Řekla mi to ex, že jsem to nedělal," přiznal Marek.

13.4.2024 v 6:50 | Karma: 13,91 | Přečteno: 438x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma: 16,95 | Přečteno: 460x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Podzimní balada

Vdávala jsem se mladá, protože jsem musela. Byla jsem v očekávání, což doma nikdo nečekal. Rodiče se domnívali, že jsem slušná katolická dívka. Přišla jsem o věneček na vesnické tancovačce a pak plačce svěřila se sestře Kačce.

15.3.2024 v 17:00 | Karma: 18,89 | Přečteno: 513x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Drahá tma

Jenže láska je mocná čarodějka a Montekové a Kapuleti měli v porovnání se Skleničkovými a Korbelovými vřelé sousedské vztahy. Obzvláště poté, co Patrik podlehl Sářině půvabu a začal se s ní tajně scházet.

17.2.2024 v 8:30 | Karma: 17,27 | Přečteno: 515x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Nemít nohu nevadí. Hendikepovaní soutěží s „normály“, občas je i drtí

5. května 2024  14:05

Ty příběhy přináší téměř každý podobný závod a dá se očekávat, že je bude mít i právě skončený...

Americké chytré bomby na Ukrajině hloupnou. Na řešení se pracuje

5. května 2024  13:53

Americké vojenské letectvo podniká kroky proti ruskému rušení signálu GPS, které vážně ovlivnilo...

Cyklista vjel do křoví a hlavou narazil do stromu. Přilbu měl, přesto zemřel

5. května 2024  12:07,  aktualizováno  13:52

V sobotu v podvečer řešili jihomoravští policisté dvě dopravní nehody. Na Znojemsku naboural řidič...

Záchranka na maratonu ošetřila 13 běžců po kolapsu, do nemocnice nemusel žádný

5. května 2024  13:30

Záchranáři na Pražském mezinárodním maratonu ošetřili dosud 13 běžců, vesměs po kolapsu....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 181
  • Celková karma 16,76
  • Průměrná čtenost 652x
Magnet na průsery, trapasy a zranění. Opačným pólem svojí osobnosti odpuzuji prachy a úspěch. Píšu prózu, texty a básně.