Nedokončená ...

Na svatbě kamarádky Marti se mě její spolužáci ptali: píšeš ještě? Odpověděl jsem:10 let ani čárku. O flašku slivovice později mě napadlo: proč? A pár dní na to jsem během 16-ti hodinové šichty v rachotě napsal Až já jednou ...

NEDOKONČENÁ  .....                                                                               ( 2003 )

-

Až mi čas – zlomí hlas,

až mi stříbrem vzkvetou skráně,

až kdejaký zhoubný zánět

bude tělo užírat.

-

Až se můj dech – na vyprahlých rtech

bude mísit s pachem dezinfekce,

až strávím všechny podrazy a lekce,

až budu rád, že jsem rád.

-

Dej Bůh ať řeknu si:

užil sis, litovat nemusíš

a když, tak jen toho co jsi nezkusil,

těch promarněných chvil.

-

Až mě zradí – hříchy mládí,

přivyknu bití kostelních zvonu,

až nahlédnu za oponu,

až slevím ze zásad.

-

Až mi ztvrdnou játra – mozek zchátrá,

až pozbudu paměť sloní,

co bylo včera, co vloni

až závěť budu psát.

-

Dej Bůh ať řeknu si:

užil sis, litovat nemusíš

a když, tak jen toho co jsi nezkusil,

těch promarněných chvil.

-

Až mě smutný smích – v očích tvých 

naplní poznáním a nostalgií

rozpaky neuměle skryji,

za pár ironických vět.

-

Dej Bůh – ať na místo toho

řeknu jen ...

jsi na pomezí reality sen

záblesk ve tmě tmoucí

láska minulá

               přítomná

                       i budoucí.

 

-

Až já jednou …                                                                                              2017

-

Smrt do života vnáší – jistá pozitiva.

Bylo to tak vždycky – prostě odjakživa.

-

Až já jednou umřu, jó to bude gól.

Nebudu už muset, chlemtat alkohol.

Nebudu už muset, lézt na veliké hory .

Se syny hrát si na vojáky, se ženou na doktory.

Nezměkne mi mozek a neztvrdnou mi játra.

Nebude mě okrádat ta politická chátra.

-

Až já jednou umřu, tak to bude slávy.

Nebudu už muset, si dát ani prda trávy.

Nebudu už muset, držet přísnou dietu.

Dumat proč se Čína, sere do Tibetu.

A proč se vůbec vedou války, kvůli víře, ropě, bídě.

Vždyť zblízka i z dálky, jsme vesměs stejní lidé.

-

Až já jednou umřu, už aby to bylo.

Bance dlužím tři mega, kámošovi kilo.

Nebudu už muset, pak nikdy jako ty.

O půl čtvrtý ráno vstávat do rachoty.

S paličatostí berana, s kravaťáky nervy ztrácet.

Večer semletej jak sekaná, zas se domů vracet.

-

Až já jednou umřu, hej to bude boží.

Ňákej mladej floutek o tom jistě píseň složí.

Že jsem v sedle kola, patřil k horšímu průměru.

Byl vždy na špatným místě, když došlo k průseru.

S Tomem, Majkym, Jirkou, sváděl boje plné emocí.

Však proslavil se jen sbírkou, úrazů a nemocí.

-

Až já jednou umřu, jak v Hollywoodským bijáku.

Rozprašte můj popel, tam u nás na Kraličáku.

 

 

 

 

Autor: David Snítilý | sobota 8.12.2018 6:34 | karma článku: 14,34 | přečteno: 291x
  • Další články autora

David Snítilý

Dětská zvídavost aneb otázka bez odpovědi

Každý z nás si občas klade ty důležité a zásadní otázky. Mají rakve doživotní záruku? Proč nosí Superman červené slipy na oblečení a nikoli pod ním? Plave jednonohá kachna pořád dokola nebo to zvládne i rovně?

1.5.2024 v 8:08 | Karma: 16,69 | Přečteno: 330x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

… a co je vlastně normální aneb nudné vztahy II. (dokončení)

Přines jí kytku, řekni, že jí to sluší.“ „Bude si myslet, že jsem ji zahnul,“ bránil se Honza. „Ale tys jí zahnul,“ připomínal mu Marek. „Jak víš, že ženská tohle chce?“ „Řekla mi to ex, že jsem to nedělal," přiznal Marek.

13.4.2024 v 6:50 | Karma: 13,91 | Přečteno: 435x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma: 16,95 | Přečteno: 459x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Podzimní balada

Vdávala jsem se mladá, protože jsem musela. Byla jsem v očekávání, což doma nikdo nečekal. Rodiče se domnívali, že jsem slušná katolická dívka. Přišla jsem o věneček na vesnické tancovačce a pak plačce svěřila se sestře Kačce.

15.3.2024 v 17:00 | Karma: 18,89 | Přečteno: 512x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Drahá tma

Jenže láska je mocná čarodějka a Montekové a Kapuleti měli v porovnání se Skleničkovými a Korbelovými vřelé sousedské vztahy. Obzvláště poté, co Patrik podlehl Sářině půvabu a začal se s ní tajně scházet.

17.2.2024 v 8:30 | Karma: 17,27 | Přečteno: 515x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Proč mají Japonsko a Indie problémy? Protože jsou xenofobní, kázal Biden

2. května 2024  20:57

Americký prezident Joe Biden označil Japonsko a Indii za „xenofobní“ státy, které nevítají...

„Můžete nás grilovat.“ Koalice SPOLU zahájila kampaň u piva a klobás

2. května 2024  20:41

„Ááá, náčelník přijíždí,“ zahlásil europoslanec ODS Alexandr Vondra. K poděbradské kolonádě, kterou...

Na Plzeňsku hořela hala sklárny, oheň zasáhl třetinu střechy

2. května 2024  18:22,  aktualizováno  20:15

V Heřmanově Huti na severním Plzeňsku hořelo v areálu sklárny. Podle informací iDNES.cz od hasičů,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 181
  • Celková karma 16,74
  • Průměrná čtenost 652x
Magnet na průsery, trapasy a zranění. Opačným pólem svojí osobnosti odpuzuji prachy a úspěch. Píšu prózu, texty a básně.