Peklo

"Ať už peklo bylo nebo nebylo, vymyšleno bylo dobře. Když se kolem sebe rozhlédneme, vidíme, že ještě dneska spoustě lidí chybí ..." zní na konci pohádky S čerty nejsou žerty. Moje představa pekla byla méně pohádková.

PEKLO                                                                                                                    ( 1997 až 98 )

-

Jdou, lidi jdou, v mlze a dýmu,

za svitu loučí,  je třeba se kát.

V tom před sebou, divná hra stínů,

cesta tu končí, u železných vrat. 

-

Peklo je teď! Má mysl se zmítá,

obrazy života, smrt dává mat.

Napravo hleď! Transparent nás vítá,

jelikož jsem měkkota, začínám se bát. 

-

Jsem z řady těch, co prodali duši

a výměnou získali, pach síry, oheň a žár.

Zřejmě mám pech, však kdo to mohl tušit,

my krví se upsali, pro pocit moci a peněz pár.

-

Peklo je teď! Čím vším jsem vinen?

Sčítají svinstva a podrazy, stovky, tisíce dat.

Mříže a zeď! Sám ďábel mi kyne,

přidělí nám průkazy, O. Vetchý pracovní šat.

-

Až na konečné vidím, všechen humus a děs,

lhal jsem, kradl, děti bil, jenže co s tím?

Hrozně se stydím, tak poslouchej, věz,

co jsem si nadrobil, to si taky sním.

-

Peklo je teď! Co je černý, bude černý,

noční, dvanáctku šichtu na hoře briket, to je mi trest.

Tak makej, krev ceď! Pucuj mlýnky a cisterny

a pak snad dostaneš šlichtu, co nežral by ani tvůj pes.

-

V kotli se vaří, voda na kávu,

podle pekelných zákonů, dbejte teploty stálé.

Jak se vám daří? Jste tu po právu?

Váš spis máme v šanonu, tak jaképak ale.

-

Peklo je teď .... teď ... teď a nyní

dlaní oči si stíním.

-

Vracím se zpět, už za okny svítá,

ze snu mě provází, šílený strach.

Už znám odpověď? Kdo hříchy mí sčítá?

Pravda ta zamrazí, někde tam v tmách.

-

ANNEMARIE                                                                  ( 2003 )

-

Přes ledové pláně

nehostinnou krajinou,

ženu svoje saně,

za důsledkem, příčinou.

-

Těch probdělých nocí

a opileckých rán,

žiji jen pro pocit,

jenž je mi odpírán.

-

ANNEMARIE

zapalte v okně svíci,

odhalte svůj klín,

abych ve vánici,

minul smrti stín.

-

První kůň k zemi padl,

ten druhý sotva jde,

teď své lásky se vzdát,

by bylo ostudné.

-

Jsem na půl cesty k vám

a už nemůžu zpět,

vzdor pochybnostem, nástrahám

tak musím vydržet.

-

ANNEMARIE

zapalte v okně svíci,

odhalte svůj klín,

abych ve vánici,

minul smrti stín.

-

Je noc a hromy, blesky,

do týla se vítr opírá,

na kraji soutěsky

i druhý kůň umírá.

-

Jen pro vás

ANEMARIE .....

..... brodím se po pás v závějích,

obětavost v pravdě bezcenná.

Vždyť – přednost dáváte raději,

náručí knížete Evžena.

-

ANEMARIE

nechte svíci svící,

připijte na můj skon,

vím ..... na bělostnou líci,

smí vás líbat pouze on.

-

Kožich z medvědí kůže,

věčně nemůže hřát,

zaplatím víc, než jsem dlužen,

je na čase se vzdát.

-

V náruč sněhobílých peřin

hlavu složím, najdu klid

a to jen protože jsem věřil,

že ráda můžete mě mít.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: David Snítilý | pátek 7.12.2018 11:01 | karma článku: 10,17 | přečteno: 280x
  • Další články autora

David Snítilý

… a co je vlastně normální aneb nudné vztahy II. (dokončení)

Přines jí kytku, řekni, že jí to sluší.“ „Bude si myslet, že jsem ji zahnul,“ bránil se Honza. „Ale tys jí zahnul,“ připomínal mu Marek. „Jak víš, že ženská tohle chce?“ „Řekla mi to ex, že jsem to nedělal," přiznal Marek.

13.4.2024 v 6:50 | Karma: 13,33 | Přečteno: 423x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma: 16,95 | Přečteno: 454x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Podzimní balada

Vdávala jsem se mladá, protože jsem musela. Byla jsem v očekávání, což doma nikdo nečekal. Rodiče se domnívali, že jsem slušná katolická dívka. Přišla jsem o věneček na vesnické tancovačce a pak plačce svěřila se sestře Kačce.

15.3.2024 v 17:00 | Karma: 18,89 | Přečteno: 509x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Drahá tma

Jenže láska je mocná čarodějka a Montekové a Kapuleti měli v porovnání se Skleničkovými a Korbelovými vřelé sousedské vztahy. Obzvláště poté, co Patrik podlehl Sářině půvabu a začal se s ní tajně scházet.

17.2.2024 v 8:30 | Karma: 17,27 | Přečteno: 514x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Sexy seznamka pro zadané (Tvoje hvězda & Big Mig)

Laura utekla od despotického manžela ke kamarádce Markétě. Richard prosil, omlouval se, sliboval, vyhrožoval a nakonec poslal sms, že jestli se nevrátí, skočí pod vlak. Marky mu z Lauřina mobilu poslala odkaz na jízdní řád vlaků.

26.1.2024 v 15:50 | Karma: 19,93 | Přečteno: 526x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Vyšetřování Vrbětic končí. Nemůžeme očekávat spolupráci Ruska, řekl Rakušan

29. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  13:13

Přímý přenos „Je prokázáno, že oba výbuchy provedli příslušníci ruské zpravodajské služby GRU. Jejich motivem...

Neodstoupím, řekl Sánchez po kauze manželky. Zlepšeme politickou kulturu, vyzval

29. dubna 2024  12:41

Španělský premiér Pedro Sánchez oznámil, že demisi nepodá. Zvažoval ji s ohledem na kauzu, v níž je...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  12:31

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Většina práv jako u manželů a přiosvojení dětí. Pavel podepsal zákon o svazcích LGBT+

29. dubna 2024  12:07

Stejnopohlavní páry budou moci od příštího roku uzavírat partnerství s většinou práv, jaká mají v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 180
  • Celková karma 16,61
  • Průměrná čtenost 656x
Magnet na průsery, trapasy a zranění. Opačným pólem svojí osobnosti odpuzuji prachy a úspěch. Píšu prózu, texty a básně.