Něco málo o životě

9. 02. 2019 9:09:09
Proč jako každá legenda i já byl tím, kdo dbá své dobré pověsti svůdce k neřesti. Paničky a slečny nezůstaly netečný.Ve stáji na seně podlehly, né že né.

NĚCO MÁLO O ŽIVOTĚ ( 2003 )

-

Osud mi dal do vínku

tatínka a maminku.

Však spor vedli vleklý

a tak se mě zřekli.

-

Bylo mi dáno žít

bez škol a maturit.

Bez péče, zázemí,

jen v kleče, při zemi.

-

Modřiny a šrámy,

nejsi tu vítaný.

Výprask holí, řemenem,

to bolí, né že né.

-

Pro vás můj otčíme

byl jsem jen zločinec.

Bastard a příživník,

za tu lekci dík.

-

Přeměna z chlapce na muže,

plat nepodobný almužně

a staronové bolesti

jsou klíčem k pověsti.

-

Zrození chrabrého hrdiny

jenž dbal zájmu spodiny.

Skutky v bájích zvěčněné,

o lup se dělil, né že né.

-

Na dráhu zločince

je třeba našince,

co nic – se nebojí,

v boji obstojí.

-

Kterému za ušima

neutkví pouze špína.

Slušně mu to pálí,

je silný, hbitý, vytrvalý.

-

Nuže

všechny tyto ctnosti

k mé velké nelibosti,

vyhnuli se mi zcela,

ne tak vězeňská cela.

-

Proč jen

tak jako každá legenda

i já byl tím, kdo dbá

své dobré pověsti

svůdce k neřesti.

-

Paničky a slečny

nezůstaly netečný.

Ve stáji na seně

podlehly, né že né.

-

Pro vás i pro jiné

byl jsem jen zločinec.

Vy panna – takřka světice,

já 12-ti násobný parchant měsíce.

-

A tak

pro dívku ctnostných mravů

jsem náhle ztratil hlavu.

Do slova a do písmene

padl do pasti nalíčené.

-

Už najatí nádeníci

bytelnou staví šibenici,

uprostřed náměstí,

ne každému se poštěstí.

-

Před davem běsnícím

na prknech jež znamenají smrt,

blýsknout se v hlavní roli.

Dřív než mě mí kritici

rozdrtí na padrť,

jak velí protokoly.

-

INCE st. ( 1998 )

-

Vážíš slova na miskách,

nač to skrývat, nač ten strach.

-

K čemu pláč a k čemu smích,

jak stopy mizí v závějích.

-

Paměť těch, co bez paměti

světem táhnou, k cíli nedoletí.

-

Dávno

nejsi osamělá,

je psáno,

že jsi zapomněla.

-

Tak vítej,

padaj hvězdy bledý.

Klidně sčítej

špatný odpovědi.

-

Skrytá

touha po zločinu,

budeš bitá

v šeru nočních stínů.

-

Je dáno,

že nám neprominou,

příští ráno,

hraj si na nevinnou,

jen hraj.

-

Dávno

nejsi osamělá,

je psáno,

že jsi zapomněla.

-

Tak vítej,

padaj k zemi šaty,

klidně sčítej

svoje noční ztráty.

-

Touha,

bolest po setmění,

kdo se rouhá,

trápí ve vězení.

-

Je dáno,

že nám neprominou

příští ráno,

hraj si na nevinnou,

jen hraj.

Autor: David Snítilý | sobota 9.2.2019 9:09 | karma článku: 12.37 | přečteno: 274x

Další články blogera

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 6.54 | Přečteno: 100 | Diskuse

David Snítilý

Podzimní balada

Vdávala jsem se mladá, protože jsem musela. Byla jsem v očekávání, což doma nikdo nečekal. Rodiče se domnívali, že jsem slušná katolická dívka. Přišla jsem o věneček na vesnické tancovačce a pak plačce svěřila se sestře Kačce.

15.3.2024 v 17:00 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse

David Snítilý

Drahá tma

Jenže láska je mocná čarodějka a Montekové a Kapuleti měli v porovnání se Skleničkovými a Korbelovými vřelé sousedské vztahy. Obzvláště poté, co Patrik podlehl Sářině půvabu a začal se s ní tajně scházet.

17.2.2024 v 8:30 | Karma článku: 16.75 | Přečteno: 472 | Diskuse

David Snítilý

Sexy seznamka pro zadané (Tvoje hvězda & Big Mig)

Laura utekla od despotického manžela ke kamarádce Markétě. Richard prosil, omlouval se, sliboval, vyhrožoval a nakonec poslal sms, že jestli se nevrátí, skočí pod vlak. Marky mu z Lauřina mobilu poslala odkaz na jízdní řád vlaků.

26.1.2024 v 15:50 | Karma článku: 19.92 | Přečteno: 483 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 6.54 | Přečteno: 100 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.67 | Přečteno: 141 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.26 | Přečteno: 203 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.54 | Přečteno: 199 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.99 | Přečteno: 133 | Diskuse
Počet článků 179 Celková karma 15.19 Průměrná čtenost 656

Magnet na průsery, trapasy a zranění. Opačným pólem svojí osobnosti odpuzuji prachy a úspěch. Píšu prózu, texty a básně.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...