David Snítilý

Magnet na průsery, trapasy a zranění. Opačným pólem svojí osobnosti odpuzuji prachy a úspěch. Píšu prózu, texty a básně.

David Snítilý

David a Goliášové II. (fotoblog)

Když se Majkymu naskytla možnost chytat za Dynama Pardubice, kladl jsem mu na srdce, aby nemachroval. Odkýval mi to a za chvíli slyším, jak řve na staršího bratra, „s kým si myslíš, že mluvíš? Řekni mi, cos v životě dokázal?"

15.10.2022 v 8:00 | Karma: 17,23 | Přečteno: 376x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

David a Goliášové (fotoblog)

Na otázku, „po kom syn zdědil talent na chytání?" jsem zpravidla odpovídal, ,„po manželce." „Manželka je taky hokejový gólman?" žasli tazatelé. „To sice ne, ale já už čtrnáct dní v ložnici neskóroval," mírně jsem přeháněl.

15.4.2021 v 16:14 | Karma: 18,62 | Přečteno: 442x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 16 – pozitiva comebacku proti San Piegu

„Ty voe Pardubice, ty nás zase vyklepou!“ „Kluci, co blbnete, vy jste poražený, ještě než vlezete na led. Každej zápas začíná za stavu 0:0. Kdyby si pardubičtí oblékli dres Litomyšle, tak na ně vlítne a nekoukáte napravo, nalevo."

18.4.2020 v 16:25 | Karma: 12,65 | Přečteno: 229x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 15 – a panáček v pruhovaném pyžamu s píšťalkou

Když jsem se vrátil na tribunu, ostatní zajímalo, co jsem mu řekl. „Umlátil jsem ho argumenty.“ Jen pár sekund poté, co začala další třetina, proti nám pískl další nájezd. „To bylo za co?“ nechápali. „To bylo za pana Snítilého."

7.3.2020 v 8:51 | Karma: 12,01 | Přečteno: 362x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 14 – přepište dějiny maloměsta.

„Já až budu velkej, budu hrát za Kometu Brno.“ začal Domča. „To já až budu velkej, tak půjdu do Carolíny,“ kontroval Majky. Myslel samozřejmě Hurricanes v NHL. Domča netušíc o čem je řeč, prohlásil, „tak tuhle holku neznám."

1.3.2020 v 8:16 | Karma: 11,27 | Přečteno: 248x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 13 – dno je dobrý na to, aby sis ho prohlídl

Co si pamatuji tak brečel výjimečně. Třeba když si šlápl na hřebík v prkně a s tím prknem jako se sněžnicí šel domů. Než jsme to zjistili, Dáda mu duchapřítomně prkno přišlápl a zkrvavenou nohu nadzvedl.

28.1.2020 v 8:02 | Karma: 13,37 | Přečteno: 255x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 12 – remíza znamená prohru.

Už od prvních minut to jiskřilo nejen na kluzišti, kde došlo i na pěsti, ale také v hledišti mezi rodiči. Já se do těchto sporů zásadně nepouštím a tak jsem byl rád, že staří i mladí nakonec zakopali válečnou hokejku.

21.12.2019 v 8:32 | Karma: 13,10 | Přečteno: 342x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 11 – ortéza a fofr klacky od Ježíška.

Před štědrovečerní večeří si Majky prosadil, že pronese přípitek. Souhlasili jsme a obřadně pozvedli skleničky s colou a vínem. „A co bys nám chtěl popřát?“ „Tak ať je příští rok mamka zdravá ... a taťka ještě živej.“

9.11.2019 v 9:51 | Karma: 11,22 | Přečteno: 317x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 10 – a kolik je Ti let, chlapče?

Před vchodem do šatny ho zastavil jeden z tatínků, „copak tady hledáš, chlapečku?“ „Já jsem gólman a jdu chytat.“ „A kolik je Ti let?“ „Jedenáct!“ řekl důrazně. „Jedenáct?" „Ty seš ročník 2011, je Ti sedm let,“ vysvětlila mu babička.

9.10.2019 v 9:49 | Karma: 13,36 | Přečteno: 452x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 9 – o kolik hlav jsou větší?

?„Míšo, počítáš s tím, že v sobotu chytáš za 2011 i 10?“ Beze slova přikývl. „A nechtěl by sis v pátek večer zachytat i za 2009?“ „A jak jsou velký?“ „Jenom o hlavu,“ ujistil ho trenér.Já bych na jeho místě ještě jednu hlavu přidal.

2.6.2019 v 8:49 | Karma: 10,32 | Přečteno: 251x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 8 – setkání s Dominátorem.

O přestávce už jsem s tatínky konverzoval.Tedy spíš jsem poslouchal, jak jejich kluci trénují. Jeden měl doma branku, jiný branku s plachtou, další střeleckou desku. „To já jsem klukům postavil tělocvičnu,“ dodal jsem skromně.

22.5.2019 v 10:35 | Karma: 12,95 | Přečteno: 393x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 7 – nejlepší obrana je útok.

„Takovou góĺmanskou přilbu bych taky chtěl,“ pošeptal mi Majky do ucha. „Já bych zase chtěl Kate Beckinsale (anglická sexy herečka) a místo ní mám mamku, musí ti stačit hráčská,“ rozhodl jsem, že oba musíme dělat kompromisy.

11.5.2019 v 14:41 | Karma: 11,91 | Přečteno: 323x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 6 – nenaplněné ambice rodičů.

Překvapivě často jsem slýchal, že kluk má talent. Poté zpravidla následovala otázka, „to má po Vás, hrál jste hokej?“ a má odpověď, „nikdy, neumím ani bruslit, ale zajdu si nechat udělat test otcovství.“

12.4.2019 v 9:14 | Karma: 11,25 | Přečteno: 344x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 5 - obojživelníci

„Ty nemáš rád hokej?“ „Mám, chodíme na Mountfield.“ „Na co?“ „Přece Mountfield Hradec Králové, extraliga.“ „Jo takhle, koukat se, ne hrát ... a co máš na hokeji nejradši?“ „Párek v rohlíku,“ odvětil s odzbrojující upřímností.

14.3.2019 v 8:50 | Karma: 10,17 | Přečteno: 268x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 4 – lži bez sexu zato s videem

Před vchodem postávala učitelka se dvěma policisty. Míša na nich mohl oči nechat. „Vidíš, došlo na má slova, pořád Ti říkám, že rosteš pro kriminál,“ střílím od boku. „Míša, takovej andílek,no to snad ne?“ hájí ho učitelka.

20.2.2019 v 9:29 | Karma: 14,72 | Přečteno: 673x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 3 - nejlepší porážka

„Super výkon Míšo, takhle dobrého gólmana jsme ještě neměli," chválil ho. „Trenére, ale dostal sedmnáct gólů,“ připomněl jsem mu. „No právě, běžně jich od Pardubic dostáváme přes třicet,“ ujistil mě, že to není zdvořilostní klišé.

2.2.2019 v 8:33 | Karma: 14,74 | Přečteno: 331x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta 2 - na počátku bylo YouTube.

Nebýt Majkyho tak ani nevím, že jeden z nejlepších gólmanů hokejové historie je jistý Míša Kaštánek.

22.1.2019 v 8:04 | Karma: 13,90 | Přečteno: 311x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Hokejový táta (povídka)

Kouknu na led a vidím Jágra. Druhého, třetího a čtvrtého v brankářské výstroji. A proti němu s pukem na hokejce startuje Hašek. Je tu taky Plekanec, Pastrňák, Giroux, Ovechkin. A v těch dětských dresech možná budoucí hokejisté.

15.1.2019 v 19:14 | Karma: 15,54 | Přečteno: 363x | Diskuse| Poezie a próza