Promiskuitní dvojče aneb výchova chlapců v Čechách

Adolf byl bezproblémový, přátelský, srdečný a navíc měl i výtvarné nadání. Čestmír byl fyzicky jeho věrná kopie (či originál?), ale povahově přesný opak. V rozporu se svým jménem byl mystifikátor, rváč, průserář a budižkničemu. 

PROMISKUITNÍ DVOJČE ANEB VÝCHOVA CHLAPCŮ V ČECHÁCH

Vzal jsem za kliku a otevřel stará dřevěná vrata. Napravo jsem si vzal konev a natočil do ní vodu z kohoutku. Pamatuji ještě časy, když jsme tady vodu nabírali ze studny. Tehdy jsem ještě do kopce běhal jak kamzík, dnes mám pocit, že se táhnu jak splašený hlemýžď. Ty klouby bolavý žádnej už nespraví, broukal jsem si v duchu verše nebožtíka Čárlího. Při tom výšlapu jsem horečně přemýšlel, jak Mažlence vysvětlím, že se náš syn bude zase rozvádět. Nezanedbali jsme něco ve výchově?

„Táto, řekneš tomu našemu klukovi něco?“ dorážela na mě tenkrát Mažlenka (manželka Lenka).

Mažlenko, a kterýho máš na mysli?“ požadoval jsem doplňující informaci. Ač jsem samozřejmě věděl, že řeč je o Čestmírovi, nikoli o jeho dvojčeti. Adolf byl bezproblémový, přátelský, srdečný a navíc měl i výtvarné nadání. Jeho učitelka byla přesvědčená, že je nadějným surrealistou. Já bych spíš uvítal, kdyby si na místo čmárání na plátno, vymaloval pokoj.

Čestmír byl fyzicky jeho věrná kopie (či originál?), ale povahově přesný opak. V rozporu se svým jménem byl (nechci říct přímo lhář) mystifikátor a taky rváč, průserář, rebel a budižkničemu. Tedy alespoň podle soudu ostatních. Já v něm jistý potenciál viděl, jen se bohužel moc neobtěžoval ho rozvinout. Co si pamatuji, tak už od školky měl problém s autoritami a vším, co představují. Na základce mu šly snad všechny sporty, ale jakmile ho chtěli trenéři získat do oddílu, nastal problém. Nebavil ho dogmatický tréninkový dril, protože to byla pruda. Postrádal v něm spontánnost a svobodu. Totéž, co pro trenéry, platilo i pro učitele, takže to s ním ve škole šlo od desíti k pěti. Osciloval někde mezi chvalitebným a dostatečným. Jediná osoba, ke které vzhlížel a byla pro něj přirozenou autoritou, byl učitel dějepisu, který zároveň vedl fotografický kroužek. Fotografování se stalo Čestmírovou vášní. V pubertě pak objevil další svůj skrytý talent, a to pro obluzování opačného pohlaví. To spojení vášně a talentu jsem mu, přiznám se, trošku záviděl. I já měl v mládí slabost pro děvčata, ale jeho úrovně jsem nikdy nedosáhl. Mažlenka sice tvrdila, že než mě zkrotila, otočil jsem se za každou sukní, ale není to samozřejmě pravda. Otáčel jsem se i za těmi v kalhotách a kraťasech.

Čestmír měl vždycky víc kamarádek než kamarádů, a proto mu nečinilo problém s děvčaty komunikovat. Holky oceňovaly jako bezstarostnost, vtip a bezbřehou empatii. Jinak řečeno Čestmír měl slabost pro opačné pohlaví a opačné pohlaví mělo ještě větší slabost pro něj. A tak zatímco Ada chodil už od základky se spolužačkou Anežkou, Čestmír tu byl pro všechny slečny. Jak mi jednou ve vzácné chvilce otcovsko-synovské upřímnosti přiznal, s žádnou z nich ovšem nechodil. Všechno to byly jen kamarádky. Že jde o kamarádky s výhodami jsem pochopil, když ho jednou Mažlenka omylem přistihla při činu. Ani nevěděla, že je doma a nesla mu vyžehlené prádlo do pokojíku. Když bez zaklepání vstoupila, uzřela syna na otočném křesle a dívčina záda a hlavně hlavu rytmicky se pohybující v jeho klíně. Čestmír vytřeštil oči, Mažlenka taktéž, jen dívčina, která měla oči zavřené, nerušeně pokračovala.

„Tak co?“ vydechla netrpělivě Mažlenka u nedělní snídaně. V mozku se mi, jak diapozitivy, promítaly tváře dívek z poslední doby a musel jsem uznat, že slečny střídal častěji než já fusekle. A aby nedošlo k mýlce, ty jsem si měnil denně a on se všema nespal (alespoň to tvrdil). Mnohé z nich mu jen pózovaly před fotoaparátem. Více či méně oblečené. Studovali s bratrem na umělecké průmyslovce a zatímco Ada se zaměřoval na design a malbu, Česťa svou zrcadlovkou snímal divokou, lovnou zvěř v přírodě. Myslím tím výše zmíněné gazely s pěknýma kozama. Každopádně pověst, která ho díky tomu předcházela, nenechávala Mažlenku klidnou.

„A co mu jako mám říct? Tak má holt kamarádky.“

„Jak otec a hlava rodiny by sis s ním měl promluvit. Jestli nemá nějaký problém?“ argumentovala Mažlenka.
„Já doposud netušil, že jsem hlava rodiny," namítl jsem a vzápětí vyloučil jsem jednu z obvyklých teenagerovských starostí. „Problém sehnat si holku to asi nebude.“ 

„To přece není normální, proč není jako Ada?“ posteskla si Mažlenka.

Ačkoli jsem měl oba syny rád „normálnější“ mi v tomto směru přišel Čestmír. Ada nikdy žádná neznámá území nedobýval a neplenil. A zřejmě neplenil ani ty, které měl pod svou správou, neboť Anežka byla neděli co neděli v kostele a nikdy jsme je v žádné choulostivé situaci nepřistihli.

Na schodech jsme zaslechli šramot a šepot a vzápětí spatřili dívku, se kterou strávil noc. Teda u plotny jsem si tu blonďatou barbínu představit nedokázal, ale kvůli tomu si ji asi domů nebral. Jakmile ji vyprovodil, zamířil do kuchyně pro něco na zub. Mažlenka mi zuřivým gestikulováním naznačila, že teď je ten správný čas na otcovskou promluvu.

„Zdravím, životadárci,“ zívnul Česťa, usadil se na židli a bez prodlení začal doplňovat energetický výdej.

Zatímco jsem si v duchu formoval věty, netrpělivá Mažlenka do mě dloubala loktem.

Po mém nepříliš šťastném úvodu, „víš, Česťo, maminka si myslí …“ následoval dloubanec číslo 2 (chytrému napověz, hloupého trkni) a mé zmoudření, „já si myslím, že jeden muž …“ A dál jsem se nedostal, protože se na schodech objevila další dívka. Rozcuchaná brunetka v jeho námořnickém tričku. Zpod trička ji vykukovaly nahé půlky.

Tak jestli tuhle pošle k vodě, tak je vůl, pomyslel jsem si, lehce závidějíc.

Česťa se vydal za jejím prosebným hlasem do chodby a já skrz otevřené dveře zachytil část dialogu.

„Nemůžu najít kalhotky a podprsenku,“ šeptala divoženka.   

„Amélie, vrať se do postele, hned jsem u tebe a pomůžu ti hledat.“

Amélie přikývla a on ji něžně plácnul po holém zadku. Mažlenka vykulila oči jak přišlápnutá žába a já jen nasucho polknul.

„Promiň tati, ještě mám něco rozdělaný, poznali jsme se včera, co jsi mi chtěl říct?“ vrátil mě zpět do reality synátor.

„Chtěl jsem ti říct, že jeden muž … nemůže obšťastnit všechny krásný holky …“ vzpomněl jsem si na připravenou řeč. „Ale je skvělý, že se o to pokoušíš,“ došel jsem k novému závěru a s Česťou si plácnul.

Na tuhle čtrnáct let starou historku jsem si vzpomněl, když jsem s kytkou v ruce stanul před Mažlenkou a zase jednou hledal ta správná slova.

„Mažlenko, dnes mám dvě zprávy, jednu dobrou, jednu špatnou,“ přiklekl jsem a nalil vodu do vázy. 

„Čestmír s Amélií nám dají třetí vnouče a Adovi to s tou převoznicí Evou samozřejmě nevyšlo.“

Vítr proháněl po hřibově spadané listí a já si říkal, jak je možné, že syn, který proháněl děvčata, je teď věrný až za hrob a tomu věrnému zbyly jen oči pro pláč. Adova první žena Anežka ve třiceti zjistila, že vlastně nic nezažila a začala dohánět ztracený čas. S převoznicí Evou se seznámil, když byl čerstvě rozvedený, naštvaný na celý svět a chtěl své ex ukázat, že on jde taky dál. Moc daleko se bohužel nedostal. Vzhledem k tomu, že neměli nic společného, to nebylo až takové překvapení.

Jaká je asi pravděpodobnost, že první láska bude ta pravá? Větší šanci zřejmě budete mít, když poznáte víc adeptů a adeptek. Pokud ale budete hledat tak „intenzivně“ jako Čestmír, může se vám zase snadno stát, že přeberete.

 

Předchozí Všehochuť povídky: https://snitily.blog.idnes.cz/?us=123558

Autor: David Snítilý | sobota 30.7.2022 8:14 | karma článku: 24,74 | přečteno: 845x
  • Další články autora

David Snítilý

… a co je vlastně normální aneb nudné vztahy II. (dokončení)

Přines jí kytku, řekni, že jí to sluší.“ „Bude si myslet, že jsem ji zahnul,“ bránil se Honza. „Ale tys jí zahnul,“ připomínal mu Marek. „Jak víš, že ženská tohle chce?“ „Řekla mi to ex, že jsem to nedělal," přiznal Marek.

13.4.2024 v 6:50 | Karma: 13,04 | Přečteno: 420x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma: 16,95 | Přečteno: 453x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Podzimní balada

Vdávala jsem se mladá, protože jsem musela. Byla jsem v očekávání, což doma nikdo nečekal. Rodiče se domnívali, že jsem slušná katolická dívka. Přišla jsem o věneček na vesnické tancovačce a pak plačce svěřila se sestře Kačce.

15.3.2024 v 17:00 | Karma: 18,89 | Přečteno: 509x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Drahá tma

Jenže láska je mocná čarodějka a Montekové a Kapuleti měli v porovnání se Skleničkovými a Korbelovými vřelé sousedské vztahy. Obzvláště poté, co Patrik podlehl Sářině půvabu a začal se s ní tajně scházet.

17.2.2024 v 8:30 | Karma: 17,27 | Přečteno: 514x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Sexy seznamka pro zadané (Tvoje hvězda & Big Mig)

Laura utekla od despotického manžela ke kamarádce Markétě. Richard prosil, omlouval se, sliboval, vyhrožoval a nakonec poslal sms, že jestli se nevrátí, skočí pod vlak. Marky mu z Lauřina mobilu poslala odkaz na jízdní řád vlaků.

26.1.2024 v 15:50 | Karma: 19,93 | Přečteno: 526x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 180
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 656x
Magnet na průsery, trapasy a zranění. Opačným pólem svojí osobnosti odpuzuji prachy a úspěch. Píšu prózu, texty a básně.