Slaměný vdovče, víte, čeho jste se dopustil?

„Pane řidiči, víte, čeho jste se dopustil?“ nastoupil na mě příslušník.  „Nejsem si ničeho vědom.“  „Telefonoval jste za jízdy, to máme za tisíc korun …“ Nejprve jsem chtěl reagovat humorem, že si od něj žádné peníze nevezmu, ale ...

SLAMĚNÝ VDOVČE, VÍTE, ČEHO JSTE SE DOPUSTIL?

Dd hrajeme rc.n 2010 a ml. V Opocne sraz hriste CT 7.10 odj. + 5 Sraz Opocno Zs 8.30 prvni 9.00 Pocas Vh hovory neberu. Majkyho posezónní odpočinek po prvním roce v hokejovém klubu trval přesně jeden den. V jeho závěru, v necelých osmi letech, absolvoval své první hostování v dresu Chocně se staršími spoluhráči na turnaji v Děčíně a já se těšil, že jakmile odloží brusle, dočkám se konečně nějakého toho volného víkendu. Spánek a nicnedělání, to je to, po čem touží slaměný vdovec. Protože žena dálkově studovala, byl jsem víkend co víkend v permanentním zápřahu. Buď na stadionu nebo v rachotě. Sedřenej jak semišovej límec. Jenže Majky nedokázal chvíli posedět. A tak zatímco jsem roztáčel kola výroby, šel se hned v úterý s bráchou Davidem přihlásit na hokejbal (hokej bez ledu na asfaltu či umělé ploše) a o víkendu jel na další turnaj. Postupně se jako gólman a hráč uplatnil ve třech kategoriích a už to zase jelo, víkend co víkend.

Sms od trenéra neboli Šifru mistra Jardy jsem špatně rozlouskl a to sobotní ráno jsem do Opočna spěchal víc, než bylo zdrávo. Při vjezdu do Rychnova nad Kněžnou se navíc mé pozornosti ještě dožadoval mobil, položený na sedačce spolujezdce. Myslel jsem si, že volá trenér, kde vězíme, ale byla to máti, kdy začíná zápas, že by se přišli s tátou kouknout?

„Nehrajou ve Třebový, ale v Opočně a nemůžu mluvit, řídím,“ nedopřál jsem jí sluchu. Ale i těch pár sekund bohatě stačilo. Fakt, že jsem hovor přijal, byl první z mnoha následných přešlapů. O křižovatku později jsem totiž ještě projel semafory na oranžovou. Tedy, já jsem doteď přesvědčený, že tam oranžová byla, ale vnímání barev je čistě subjektivní záležitost. Každopádně policisté, kteří mě u nemocnice, kde jsem byl několikrát na magnetické rezonanci mozku, zastavili, to viděli rudě.

„Pane řidiči, víte, čeho jste se dopustil?“ nastoupil na mě příslušník.

„Nejsem si ničeho vědom.“ Sebevědomým projevem jsem maskoval vnitřní nejistotu.

„Telefonoval jste za jízdy, to máme za tisíc korun …“

Nejprve jsem chtěl reagovat humorem, že si od něj žádné peníze nevezmu, ale když jsem viděl jeho nesmlouvavý výraz, zmohl jsem se jen na obhajobu, „ jen jsem zvedl telefon před obličej, abych se podíval, kdo volá.“

„To my si ověříme,“ ubezpečil mě, „ale krom toho jste jel na červenou.“

„Tam byla oranžová,“ hájil jsem se o poznání méně sebevědomě.

„A co znamená oranžová?“ zkoušel mé dosti chabé znalosti pravidel silničního provozu.

„No … asi, že padne červená, ne?“ zpola jsem se ptal, zpola odpovídal.

„Správně tak to máme dalších 2500 Kč.“

Jestli nechyběl ve škole, když brali sčítání, tak jsem pěkně v prdeli, pomyslel jsem si.

„A ještě vás poprosím o občanský a řidičský průkaz, zelenou kartu a malý techničák.“

S prvním, druhý a čtvrtým požadavkem jsem neměl problém, ale se zelenou kartou jsem narazil. Ukázalo se, že je dávno propadlá. Platnou jsem měl doma, kde mi byla platná jak mrtvýmu zimník.

Policista nadhodil další cifru, dal mi dýchnout a pak s doklady odešel do svého vozu.

„Tvařte se zkroušeně,“ nařídil jsem zlosynům, „vypadá to, že mě zavřou.“

A taky že jo. Za chvíli se policista vrátil s tím, že mám navíc ještě propadlou technickou kontrolu.

„To není možný, vždyť jsem byl na STK před půl rokem, když jsem tuhle Feldu od kámošky koupil … víte, já mám nějakým řízením osudu tři auta …“ A dál, k tomu, že jedno je horší než druhý a všechny splácím, jsem se nedostal.

„To není technická, ale přepis,“ kroutil nevěřícně hlavou příslušník.

„A to není stejný?“ dělal jsem ze sebe lehkýho dementa jenom proto, že jsem měl v peněžence 600 Kč a na kontě před výplatou velký kulový.

Suma sumárum, jediným pozitivem byl můj negativní test na přítomnost alkoholu v krvi. Ale jako jedinec s kognitivní poruchou jsem zřejmě vypadal, neboť jsem vyfasovat jen flastr 500 Kč a ještě jsem mohl po turnaji klukům koupit párek v rohlíku.

První zápas jsme nakonec stihli, protože nezačínal v 8.30, jak jsem se mylně domníval, ale v 9.00. A zatímco já si ten den vykoledoval mírnou pokutu, Majky si vysloužil od rodičů spoluhráčů pseudonym, který mu zůstal dodnes. Prvně nenastoupil v bráně, ale v poli a za nevídanou rychlost a mrštnost jakou na hřišti předváděl, mu přiřkli přezdívku Motorová myš.

 

Motorová myš v akci.

 

Autor: David Snítilý | úterý 12.10.2021 16:46 | karma článku: 21,70 | přečteno: 885x
  • Další články autora

David Snítilý

Dětská zvídavost aneb otázka bez odpovědi

Každý z nás si občas klade ty důležité a zásadní otázky. Mají rakve doživotní záruku? Proč nosí Superman červené slipy na oblečení a nikoli pod ním? Plave jednonohá kachna pořád dokola nebo to zvládne i rovně?

1.5.2024 v 8:08 | Karma: 16,71 | Přečteno: 337x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

… a co je vlastně normální aneb nudné vztahy II. (dokončení)

Přines jí kytku, řekni, že jí to sluší.“ „Bude si myslet, že jsem ji zahnul,“ bránil se Honza. „Ale tys jí zahnul,“ připomínal mu Marek. „Jak víš, že ženská tohle chce?“ „Řekla mi to ex, že jsem to nedělal," přiznal Marek.

13.4.2024 v 6:50 | Karma: 13,91 | Přečteno: 435x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma: 16,95 | Přečteno: 460x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Podzimní balada

Vdávala jsem se mladá, protože jsem musela. Byla jsem v očekávání, což doma nikdo nečekal. Rodiče se domnívali, že jsem slušná katolická dívka. Přišla jsem o věneček na vesnické tancovačce a pak plačce svěřila se sestře Kačce.

15.3.2024 v 17:00 | Karma: 18,89 | Přečteno: 512x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Drahá tma

Jenže láska je mocná čarodějka a Montekové a Kapuleti měli v porovnání se Skleničkovými a Korbelovými vřelé sousedské vztahy. Obzvláště poté, co Patrik podlehl Sářině půvabu a začal se s ní tajně scházet.

17.2.2024 v 8:30 | Karma: 17,27 | Přečteno: 515x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Podporujeme kulturu nahoty. Obec na Sardinii jako první umožní nudistické sňatky

3. května 2024  7:26

Obec San Vero Milis na severu středomořského ostrova Sardinie jako první v Itálii umožní sňatky...

Demonstrace v Tbilisi pokračují. Premiér odvolal návštěvu Spojených států

3. května 2024  7:08

Gruzínská policie začala zatýkat demonstranty, kteří i ve čtvrtek pokračovali v metropoli Tbilisi v...

Izrael zasáhl budovu bezpečnostních sil v Damašku, osm vojáků utrpělo zranění

3. května 2024  6:43

Při izraelském vzdušném úderu byla ve čtvrtek večer zasažena budova syrských bezpečnostních sil na...

Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps

3. května 2024  6:23

Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 181
  • Celková karma 16,74
  • Průměrná čtenost 652x
Magnet na průsery, trapasy a zranění. Opačným pólem svojí osobnosti odpuzuji prachy a úspěch. Píšu prózu, texty a básně.