Hokejový táta 12 – remíza znamená prohru.

Už od prvních minut to jiskřilo nejen na kluzišti, kde došlo i na pěsti, ale také v hledišti mezi rodiči. Já se do těchto sporů zásadně nepouštím a tak jsem byl rád, že staří i mladí nakonec zakopali válečnou hokejku. 

Hokejový táta 12 – remíza znamená prohru.

Na vánoční turnaj do Skutče nám nakonec vzal Majkyho trenér, jehož syn Štěpa byl druhým benjamínkem z 2011. Zatímco většina družstev dorazila v povolené sestavě devět hráčů a jeden či dva gólmani, naše výprava sedmi statečných (6+1) byla početně nejslabší. Osm družstev bylo rozděleno do dvou skupin, v kterých hrál každý s každým 2 x 12 minut. Vítěz skupiny se poté střetl s druhým v pořadí v protější skupině o postup do finále. Vyřazovací boje už se hráli 2 x 15 minut. Oproti standardním zápasům, na které byli kluci zvyklý, se tady po gólu nevhazovalo buly, ale rozehrávalo se ihned od branky. Hra se tím výrazně zrychlila, ale zvláště ze začátku docházelo ke komickým situacím, kdy se autor gólů radoval se svými spoluhráči a mezitím na bránu uháněli nikým nebráněni soupeři.

V prvním zápase si naši bez větších problémů poradili s domácí Skutčí 8:2 a Majky si připsal první vychytaný nájezd. O pauze mezi zápasy pak kluci lítali jak zběsilý po celém stadiónu. Já se stále pohyboval s pomocí fofr klacků a ke každému nasazování a sundávaní bruslí a betonu jsem se musel svézt na zem. A pak se s pomocí francouzské hole zase postavit. A protože jsem všechny úkony prováděl o poznání pomaleji, před jedním zápasem jsem se zdržel na záchodě a Láďa mě omylem zamknul v šatně. Tedy alespoň tvrdil, že šlo o nešťastnou náhodu. Přesto jsem si ho pak dobíral, „to je jak za komančů, kdy postižený zavíraly před zraky veřejnosti.“

Druhý zápas proti Čáslavi II. si naši zbytečně zkomplikovali třemi fauly a následnými trestnými nájezdy. Za ten rok co s Majkym po turnajích jezdím, jsem vysledoval, že si dokážu užít jen ty zápasy, kdy buď o hodně vedou nebo naopak prohrávají. Při těch vyrovnaných mačích mám vždy vpravdě infarktové stavy. Takže při těsném vítězství 7 : 6 dostávala má hercna pěkně zabrat.

O pauze když byli kluci na obědě, mi trenér 2011 (který je zároveň spolu trenérem 2009) sdělil, že by Majkyho rád nasadil i na ostrý zápas, když se v tom přátelském osvědčil. (Krom toho, že testoval ty mladší, občas „dědil“ i ty starší, kteří by si jinak nezahráli).

Než jsem stačil zareagovat, předběhl mě jeden z tatíků, „no ty si se snad zbláznil, máš tam velkýho Filipa a chceš tam postavit tohle děcko!“

„A co když onemocní,“ vystartoval se stejnou vervou trenér, „potřebuju si vychovat spolehlivou dvojku ... a vůbec trénuju já nebo ty?

Já i všichni ostatní jsme na tu slovní přestřelku mlčky, nevěřícně zírali. Nezbývalo než doufat, že mladý pochybovače přesvědčí. Já na rozdíl od ostatních nebyl hokejista, s trenéry jsem si netykal a nechodil s nimi na pivo, takže jsem si byl jistej, že se prosazuje čistě díky své výkonnosti.

S řízkem v žaludku naši překvapivě snadno vyprovodili Litomyšl 12 : 1 a už se mohli vyhlížet, jaký jim připadne soupeř z protější skupiny. Vyhlíželi už ho už ovšem povětšinou vsedě, protože zjistili, že arzenál jejich sil není nevyčerpatelný. Celé dopoledne lítali jak na ledě, tak mezi zápasy a teď i přes hladké vítězství bylo znát, že už jim pomalu dochází šťáva. Starší Štěpán už si ani nerozvazoval brusle a výstroj a pauzu trávil vleže na lavici.

V boji o finále vyfasovali Čáslav I. Z výsledku 5 : 2 lze usuzovat, že to byla další celkem jednoznačná záležitost, ale realita byla taková, že šlo o vyrovnanou a hlavně vyhrocenu bitvu. Už od prvních minut to jiskřilo nejen na kluzišti, kde došlo i na pěsti, ale také v hledišti mezi rodiči. Já se do těchto sporů zásadně nepouštím a tak jsem byl rád, že staří i mladí nakonec zakopali válečnou hokejku. Z družstva Čáslavi mě zaujal hlavně gólman, který měl pár pěkných zákroků. 

„Jeden beton humpoleckého gólmana je jak dva Míšovi,“ poznamenal jeho trenér z tribuny. Postřeh to byl víc než přesný. Byl to souboj největšího a nejmenšího gólmana a hlavně devíti hráčů proti šesti. Jejich tři trojky proti našim dvěma začali lépe a hlavně důrazněji a brzy 2 : 0 vedli. Kluci naštěstí nesložili zbraně a nepříznivý stav utkání otočili. Majky už inkasoval pouze jednou, zatímco oni postupně nasázeli 7 gólů.

Čtyř gólový náskok to už by mohli udržet, přemítal jsem v duchu. Majky s nimi odehrál 9 zápasů a zatím neprohráli. Tak teď není vhodná chvíle na to s tím začínat. Jenže humpoleckým byla naše série ukradená a v závěru předvedli stejný obrat jako mi v první půli. Kluci už z unavených svalů ždímali poslední zbytky sil a nestačili se vracet k vlastní bráně. Vyražená střela, dorážka, gól, nervozita, zbytečná chyba a další. Než jsme se nadáli, bylo srovnáno. I tak ještě vykřesali jiskřičku naděje, ale i na osmý gól našel soupeř odpověď a minutu a půl před koncem srovnal.    

O vítězi museli rozhodnout nájezdy. Naši ani jeden ze tří neproměnili, zatímco Majky jednou inkasoval a tak na ně „zbylo“ druhé místo. Bezprostředně po zápase sice některým z nich ukápla i slza zklamání, ale při vyhlašování výsledků už byli samý úsměv a legrácka.

Když jsem si později prohlížel fotografie z turnaje, zjistil jsem, že v řadě vedle našich kluků stáli Majkyho budoucí spoluhráči. Na tomto turnaji hráli v protější skupině, a jelikož se jim nedařilo, tak jsme se s nimi na ledě nestřetli, ale už za tři měsíce i s Majkym, coby hostující brankářem, vybojovali na větším dvoudenním turnaji místo na stupních vítězů.      

Majky s pohárem za 2. místo

 

Autor: David Snítilý | sobota 21.12.2019 8:32 | karma článku: 13,10 | přečteno: 342x
  • Další články autora

David Snítilý

… a co je vlastně normální aneb nudné vztahy II. (dokončení)

Přines jí kytku, řekni, že jí to sluší.“ „Bude si myslet, že jsem ji zahnul,“ bránil se Honza. „Ale tys jí zahnul,“ připomínal mu Marek. „Jak víš, že ženská tohle chce?“ „Řekla mi to ex, že jsem to nedělal," přiznal Marek.

13.4.2024 v 6:50 | Karma: 13,04 | Přečteno: 419x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma: 16,95 | Přečteno: 453x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Podzimní balada

Vdávala jsem se mladá, protože jsem musela. Byla jsem v očekávání, což doma nikdo nečekal. Rodiče se domnívali, že jsem slušná katolická dívka. Přišla jsem o věneček na vesnické tancovačce a pak plačce svěřila se sestře Kačce.

15.3.2024 v 17:00 | Karma: 18,89 | Přečteno: 509x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Drahá tma

Jenže láska je mocná čarodějka a Montekové a Kapuleti měli v porovnání se Skleničkovými a Korbelovými vřelé sousedské vztahy. Obzvláště poté, co Patrik podlehl Sářině půvabu a začal se s ní tajně scházet.

17.2.2024 v 8:30 | Karma: 17,27 | Přečteno: 514x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Sexy seznamka pro zadané (Tvoje hvězda & Big Mig)

Laura utekla od despotického manžela ke kamarádce Markétě. Richard prosil, omlouval se, sliboval, vyhrožoval a nakonec poslal sms, že jestli se nevrátí, skočí pod vlak. Marky mu z Lauřina mobilu poslala odkaz na jízdní řád vlaků.

26.1.2024 v 15:50 | Karma: 19,93 | Přečteno: 526x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnují kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Nejvyšší soud odmítl dovolání střelce z úřadu práce. Potvrdil mu doživotí

26. dubna 2024  10:15

Nejvyšší soud potvrdil Jiřímu Dvořákovi doživotní trest vězení za násilné útoky na několik žen v...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 180
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 656x
Magnet na průsery, trapasy a zranění. Opačným pólem svojí osobnosti odpuzuji prachy a úspěch. Píšu prózu, texty a básně.