Malá říjnová revoLucie

Jen noc má tu moc, že ač nežádáš o pomoc, narazíš na člověka.      Co se k tobě - neotočí zády, příjme tě, se zápory i klady, pravdy se nepoleká.   

MALÁ ŘÍJNOVÁ REVOLUCIE                                                  (2017)

.

Jen noc má tu moc,

že ač nežádáš o pomoc,

     narazíš na člověka.

Co se k tobě - neotočí zády,

příjme tě, se zápory i klady,

     pravdy se nepoleká.

.

Pozdní večer v říjnu,

a já tvou výzvu příjmu,

pojď, budeme si psát.

Co nás těší, co nás trápí,

mě ženský, tebe chlapi,

kdo koho má, nemá rád.

.

Ač známe se jen krátce,

tak životní křižovatce,

nestřetli jsme se náhodou.

Oba jsme v milostném boji,

utržili rány, co čas nezahojil,

ne ještě nejsme za vodou.

.

Dělí nás dálka, taky věk,

mnoho nevyřčených otázek,

na něž neznáme odpovědi.

Že nejsme tím, co lidi vidí,

zjistíme, až když se odhalíme,

tak jako u zpovědi.

.

Jen noc má tu moc,

že ač nežádáš o pomoc,

     narazíš na člověka.

Co svými slovy a činy,

zažene všechny splíny,

     pravdy se nepoleká.

.

Však až čas ukáže,

zda do větru jsem nemluvil.

Kolik máme kuráže,

kolik nám zbývá sil.

.

14                                                                                                 (2017)

.

Řekni mi proč, za křivdy, hádky,

vždy trestáš sebe?

Moc dobře víš, nevedou zkratky,

sem k nám do nebe.

.

Otevři oči teď hned,

si prohlédni svět,

než se zas změní.

Stejně tak měníš se ty,

touhy, přání a pocity

jsou v ohrožení.

.

Přijmi to, pouč se z chyb,

věz, zas bude líp,

jinak se zničíš.

Série nálezů, ztrát,

zkus míň milovat,

toť jedna z příčin.

.

Máš moje slovo, můj slib,

věz, zas bude líp,

kryju Ti záda.

Četl jsem z čar v Tvé dlani,

na umírání,

jsi příliš mladá.

.

Máš víc smůly než štěstí,

jizvy na duši i na zápěstí,

toť tvoje story.

Dej mi ten žiletky břit,

vím, že Ti přináší klid,

však neřeší spory.

.

Jen žádnej spěch,

tam na druhý břeh,

cesta je dlouhá.

Úleva od bolesti,

kdo tomu říká štěstí

tak ten se rouhá.

.

Nesmíš si to tak brát,

a když …už milovat,

tak ty, co za to stojí.

Bude to holka či kluk,

to je Ti vlastně fuk,

jen když … rány se zhojí.

.

Máš moje slovo, můj slib,

věz, zas bude líp,

kryju Ti záda.

Četl jsem z čar v Tvé dlani,

na umírání,

jsi příliš mladá.

.

Máš moje slovo, tak věz

žádnej zločin a trest,

není …proč na dno padat.

Četl jsem z čar v Tvé dlani,

pro milování,

už … nebudeš strádat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: David Snítilý | středa 30.10.2019 10:17 | karma článku: 10,53 | přečteno: 222x
  • Další články autora

David Snítilý

… a co je vlastně normální aneb nudné vztahy II. (dokončení)

Přines jí kytku, řekni, že jí to sluší.“ „Bude si myslet, že jsem ji zahnul,“ bránil se Honza. „Ale tys jí zahnul,“ připomínal mu Marek. „Jak víš, že ženská tohle chce?“ „Řekla mi to ex, že jsem to nedělal," přiznal Marek.

13.4.2024 v 6:50 | Karma: 12,09 | Přečteno: 390x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma: 16,46 | Přečteno: 436x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Podzimní balada

Vdávala jsem se mladá, protože jsem musela. Byla jsem v očekávání, což doma nikdo nečekal. Rodiče se domnívali, že jsem slušná katolická dívka. Přišla jsem o věneček na vesnické tancovačce a pak plačce svěřila se sestře Kačce.

15.3.2024 v 17:00 | Karma: 18,89 | Přečteno: 501x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Drahá tma

Jenže láska je mocná čarodějka a Montekové a Kapuleti měli v porovnání se Skleničkovými a Korbelovými vřelé sousedské vztahy. Obzvláště poté, co Patrik podlehl Sářině půvabu a začal se s ní tajně scházet.

17.2.2024 v 8:30 | Karma: 17,27 | Přečteno: 513x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Sexy seznamka pro zadané (Tvoje hvězda & Big Mig)

Laura utekla od despotického manžela ke kamarádce Markétě. Richard prosil, omlouval se, sliboval, vyhrožoval a nakonec poslal sms, že jestli se nevrátí, skočí pod vlak. Marky mu z Lauřina mobilu poslala odkaz na jízdní řád vlaků.

26.1.2024 v 15:50 | Karma: 19,93 | Přečteno: 525x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

... a co když to vzdám? (Bez dcerky neodejdu)

Mým prosbám, abychom navštívili poradnu či psychologa, se Tonda vždy vysmál s tím, že jediný blázen, co potřebuje lékařskou péči, jsem tu já. A zmínka o rozvodu ho v tu ránu rozpálila do běla a mně zčervenaly tváře. Nikoli studem.

13.1.2024 v 8:14 | Karma: 22,97 | Přečteno: 605x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Promiskuitní babička, zamilovaný spolužák, mrtvý tatínek a vánoční zázrak

O babičce Pavlíně se říkalo, že v mladí dostala každého muže, který před ní neutekl na strom. Podváděný dědeček Rudolf se babičky vždy zastával, že jde o snůšku nesmyslů, neboť dostala i ty, co ze stromu posléze slezli.

26.12.2023 v 9:44 | Karma: 20,97 | Přečteno: 865x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Kamarádi na život i na smrt 3/3

Ondra prošel tam a zpět zdí, aby se podíval, kdo se dobývá do jeho bytu. „Je tam nějaká vyzobaná slunečnice," hlásil Filipovi. „Další tvoje milenka?" Nebyla to milenka, ale truchlící matka. „Já jsem Mrtvý," představil se jí Filip.

17.11.2023 v 8:40 | Karma: 17,13 | Přečteno: 371x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Kamarádi na život i na smrt 2/3

„Nechtěl jsem ti ublížit. Kdybych věděl, jakej seš skvělej chlap ...“ omlouval se Ondra. „Tak bys mi nechodil za ženou?“ domýšlel si Filip, co chce mrtvý obšourník říct. „To ne, ale dával bych si větší pozor, abys na to nepřišel."

11.11.2023 v 8:21 | Karma: 16,64 | Přečteno: 451x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Kamarádi na život i na smrt 1/3

Když je ve škole učitelka kárala, obvykle to vyvolalo salvu smíchu. „V tom má zase prsty známá dvojka Mrtvý, Němec.“ Filip v tom byl většinou nevinně, ale pokaždé mlčel jak partyzán a přítele Němce nikdy nepráskl.

4.11.2023 v 8:36 | Karma: 19,42 | Přečteno: 603x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Doktor Obenka a zoufalá matka na castingu luxusních společnic

Slizký, upocený doktor práv mě vyzval, ať mu pro klienty zapózuji na rudé pohovce. „V žádném případě!“ rázně jsem odmítla. „Nikdy, nikdy, nikdy!“ „Tak a teď ještě kalhotky,“ škodolibě se křenil doktor Obenka o pár minut později.

14.10.2023 v 14:00 | Karma: 21,08 | Přečteno: 753x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Univerzální překladač ženských myšlenkových pochodů

Karolína vyvinula přístroj, který měl na základě vložených algoritmů, překládat komplikovanou mluvu žen do prostšího jazyka mužů. Už žádné jinotaje a náznaky. Problém byl, že u nás šlo o výzkum neschválený a nelegální.

23.9.2023 v 7:52 | Karma: 26,19 | Přečteno: 903x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Sexuální praktika, co rozpálí Patrika (maminčina mazánka)

Sestry na chudáka mamku tlačily, aby budižkničemu Patrika přestala živit. „Zrovna včera říkal, že si našel brigádu,“ hájila benjamínka. „A můžeš mi říct jakou?“ chtěla vědět Lucie. „Prý bude malovat strop v letním kině."

30.8.2023 v 9:14 | Karma: 22,56 | Přečteno: 985x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Máš její oči ... & Chtění

Máš její půvab, šarm i hlas, slabost pro kluky nesmělý, v tvých očích zrcadlí se čas, který vaše světy rozdělil. Máš její oči, úsměv, vlasy i ve tvářích dolíčky, bavíš se a žízeň hasíš, zatímco já v šeru u svíčky. Čekám ...

6.8.2023 v 9:50 | Karma: 16,25 | Přečteno: 340x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Amatérská ornitoložka před rozvodovým stáním II. (dokončení)

„Co tady děláš, chlape?!" zařval naštvaně přítel Zuzky. Stál jsem nahý uprostřed jejich chodby, jen s ručníkem omotaným kolem beder a vysavačem v ruce. „Vysávám," odpověděl jsem po pravdě. „A kdo ti dovolil, sahat na můj vysavač!“

28.7.2023 v 15:14 | Karma: 16,83 | Přečteno: 572x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Amatérská ornitoložka před rozvodovým stáním

Poté, co na vědomost vyšlo, že se s Milanem po osmi letech rozvádíme, mi přišlo na mobil a Facebook tolik fotek ptáků, že mi z toho šla hlava kolem. A to jsem ani všechny neznala. Myslím, samozřejmě ty muže, ne ty jejich bimbasy.

26.7.2023 v 9:55 | Karma: 20,56 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Sexy seznamka pro zadané III. (hledám milenku pro manžela Standu)

„Kondomy máš?“ zeptala jsem se manžela při polibku u vchodových dveří. Samozřejmě na ně zapomněl. Na jeho obhajobu musím říct, že příčinou jeho roztržitosti a nervozity byl zřejmě fakt, že se měl prvně setkat s budoucí milenkou.

23.6.2023 v 15:40 | Karma: 33,15 | Přečteno: 8586x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Plaváček - Modlitba beznaboha

Na samotě Vysočiny lišky dávají dobrou noc. Stromy vrhají dlouhé stíny, nedovoláš se o pomoc. Modlitba za malou Janu, ať Plaváček na mysli neklesá, za čápa ba i za vránu, co před lety ji přinesla. Modlitba beznaboha, slova strohá

7.6.2023 v 16:00 | Karma: 15,54 | Přečteno: 344x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Sexy seznamka pro zadané II. (Eli & Něžná se zálibou v BDSM)

Eliáš se chystal na rande, když ho zaskočila manželka s dotazem, „můžu jít večer ven s tebou?" „To by tě nebavilo,“ ujistil Zuzku. A ani nelhal.Těžko by se chtěla dívat na to, jak svázané Ivě uštědřuje výprask na rozkošný zadeček.

2.6.2023 v 18:01 | Karma: 24,82 | Přečteno: 1044x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Cesta do zapomnění (Maluj ze snů obrázky)

Podrážky bot jsou obalený bahnem cest, otisky v hlíně prozradí směr. Přijde mi vhod, že nemůžu už víc se splést, při vší té špíně, já hrál jsem fér.

7.5.2023 v 8:30 | Karma: 16,49 | Přečteno: 386x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 180
  • Celková karma 16,93
  • Průměrná čtenost 656x
Magnet na průsery, trapasy a zranění. Opačným pólem svojí osobnosti odpuzuji prachy a úspěch. Píšu prózu, texty a básně.