Májová & Poslední přání

Vypil jsem pár sklínek, abych byl si jistější. Přesto z mých vzpomínek je tou nejjasnější. Jistě jiná, než jak ji popsal Hynek, stokrát krásnější. Pro mou ženu L. k 9. a 19. výročí.  

MÁJOVÁ                                                                                                     ( 2001 )

.                                                                                                                         

Byla noc, první máj,

tma padla kolem nás.

Tenkrát – ani náhodou

hrdliččin nezval ku lásce hlas.

 .

Vypil jsem pár sklínek,

abych byl si jistější.

Přesto z mých vzpomínek

je tou nejjasnější.

Jistě jiná, než jak ji popsal Hynek,

stokrát krásnější.

Tak se mi zdá, že nejsem tím, kým dřív jsem byl.

Tak proč se ptáš, zda bych tě někdy opustil.

Já vím už to. My dva jsme sobě souzení.

Jsi nad zlato a všechno drahý kamení.

Fernet hořce plynul

hráli Tam u nebeských bran.

Když Kamik uznale kývnul

a že prej ať to zas nezvorám.

A mě se na ní líbilo,

že ač ví, že nejsem normální ...

... Viléme, Jarmilo,

nechte toho cicmání.

To by snad stačilo,

máte dvojku z chování.

Tak se mi zdá, že nejsem tím, kým dřív jsem byl.

Tak proč se ptáš, zda bych tě někdy opustil.

Já vím už to. My dva jsme sobě souzení.

Jsi mí zlato a na tom nic se nezmění.

POSLEDNÍ PŘÁNÍ 

.

(Pro snazší pochopení neškodí znát celou naši story.  Viz Velká sázka o malou svatbu.

https://snitily.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=693520)

.

Blíží se tvůj poslední den, 

ani netušíš, jak moc jsi vina. 

Ještě spíš a jsi krásná jak sen, 

na nějž se nezapomíná. 

.

Sen, co se až nad ránem zdá, 

těsně před probuzením. 

Dřív než slunci ustoupí tma, 

což já jen těžko změním. 

.

Však dnes slunce nebude hřát, 

déšť málem vše zhatí. 

Než nás dvou budou se ptát, 

ustane … rozsudek platí. 

.

Dnes co chceš, si přej, 

plač nebo se směj, 

už není zbytí. 

Kráčíš osudu vstříc 

a nikdo nesmí Ti říct :

to já jsem ten na zabití. 

.

Přišel tvůj poslední den, 

tvůj poslední, první květen. 

Na pár hodin vypadnem ven, 

proč teď … to kvůli dětem. 

.

A taky kvůli dávné sázce, 

zda bude, nebude sobota. 

Někdo má holt štěstí v lásce,

jinej to … totálně pomotá. 

.

Až vítr rozfouká mraky, 

zvedne se z mlhy opona, 

nás šest, dojde tam taky, 

k pomníku U Slona. 

.

Dnes co chceš, si přej, 

já chromajzl zásadovej, 

někdy umím i dávat. 

Kráčíš osudu vstříc 

a už můžu Ti říct: 

budeš se vdávat? 

.

Máš Goratex, namísto krajky. 

Dík větru s účesem problémy. 

Jsou tu přátelé, Dáda a Majky, 

se třemi prsteny. 

.

Mezi ano a ne, je hranice je tenká, 

vyslov se, dokud jsem k mání. 

Dnes naposled, jsi slečna Lenka, 

od zítřka … mladá paní.

.

 

Autor: David Snítilý | úterý 30.4.2019 19:26 | karma článku: 12,03 | přečteno: 272x
  • Další články autora

David Snítilý

… a co je vlastně normální aneb nudné vztahy II. (dokončení)

Přines jí kytku, řekni, že jí to sluší.“ „Bude si myslet, že jsem ji zahnul,“ bránil se Honza. „Ale tys jí zahnul,“ připomínal mu Marek. „Jak víš, že ženská tohle chce?“ „Řekla mi to ex, že jsem to nedělal," přiznal Marek.

13.4.2024 v 6:50 | Karma: 13,04 | Přečteno: 419x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma: 16,95 | Přečteno: 453x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Podzimní balada

Vdávala jsem se mladá, protože jsem musela. Byla jsem v očekávání, což doma nikdo nečekal. Rodiče se domnívali, že jsem slušná katolická dívka. Přišla jsem o věneček na vesnické tancovačce a pak plačce svěřila se sestře Kačce.

15.3.2024 v 17:00 | Karma: 18,89 | Přečteno: 509x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Drahá tma

Jenže láska je mocná čarodějka a Montekové a Kapuleti měli v porovnání se Skleničkovými a Korbelovými vřelé sousedské vztahy. Obzvláště poté, co Patrik podlehl Sářině půvabu a začal se s ní tajně scházet.

17.2.2024 v 8:30 | Karma: 17,27 | Přečteno: 514x | Diskuse| Poezie a próza

David Snítilý

Sexy seznamka pro zadané (Tvoje hvězda & Big Mig)

Laura utekla od despotického manžela ke kamarádce Markétě. Richard prosil, omlouval se, sliboval, vyhrožoval a nakonec poslal sms, že jestli se nevrátí, skočí pod vlak. Marky mu z Lauřina mobilu poslala odkaz na jízdní řád vlaků.

26.1.2024 v 15:50 | Karma: 19,93 | Přečteno: 526x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 180
  • Celková karma 16,54
  • Průměrná čtenost 656x
Magnet na průsery, trapasy a zranění. Opačným pólem svojí osobnosti odpuzuji prachy a úspěch. Píšu prózu, texty a básně.