Horší už to nebude

29. 03. 2019 10:12:06
Dál ptá se: co Ti chybí, proč máš v srdci chlad? Já nikdy neměl lidi, ach ... neměl jsem moc rád. Věz, řada z nich ti tleská, jsi-li na vrcholu sil, že včera není dneska, jsem dávno pochopil.

HORŠÍ UŽ TO NEBUDE ( 1998 )

.

Přišla, zdá se jiná,

ač překrásná velice,

v ruce kosu třímá,

o mě pokouší se mrtvice.

.

Ptá se, stručně, rázně:

proč máš v srdci chlad?

Já neodpovím, vážně,

nezkoušej se ptát.

.

Jsem zatvrzelý, skoupý,

nač mluvit, škoda slov.

Tak bezcitný a hloupý

jak starý filosof.

.

Starý ve svém věku

dvaadvacet let.

Já nikdy nebyl v Rusku,

však třikrát jsem o něm četl.

.

A snad proto nechci radit

těm, co chtěj zůstat čistý.

Jak splynout s davem, ladit,

být sám sebou si jistý.

.

Být jako ze škatulky,

leč uvnitř zcela prázdný.

Jak pevně sepnout půlky,

když zazní povel rázný.

.

Kráčet směle v čele

po vzoru bezejmenného hrdiny.

K tanci vyzvat nepřítele,

cítit ... ten dotek dějinný.

.

Pak když tě k zemi srazí,

tak jak hynou ptáci v hejně.

Tvoji milenci i vrazi

jsou na tom v podstatě stejně.

.

Dál pochodují s těmi,

jež hájí zájmy lidu.

Nadevše milují svou zemi,

ale ... i její mravní bídu.

.

V křesle složí starý kosti,

pohledem přejde sbírku knih.

Jak se hostí nevítání hosti,

by nevyčetla z nich.

.

To spíš je psáno černou tuší

v knize lidských osudů,

kdo sklidí záhon růží,

kdo posměch, ostudu.

.

Dál ptá se: co Ti chybí,

proč máš v srdci chlad?

Já nikdy neměl lidi,

ach ... neměl jsem moc rád.

.

Věz, řada z nich ti tleská,

jsi-li na vrcholu sil,

že včera není dneska,

jsem dávno pochopil.

.

Poraněn sečnou zbraní,

obrněn hradbou štítů,

má samota mě chrání

za dveřmi mého bytu.

.

Pomluva, zrada, lhaní,

vždyť kde kdo chrlí síru.

To slova jsou tou zbraní,

nehrozí hrozba míru.

.

S díky přijme šálek kávy,

do whisky prosí led,

poslouchá noční zprávy,

co přinesl blázen svět.

.

Další pokles měny,

causa Eman ne a ne se hnout,

udílení cen Grammy,

tři vraždy, jeden soud.

.

A na závěr, jak všeobecně známo,

svatba dvou známých osobností,

v chrámu páně řekli si své ano,

před zraky třinácti set hostí.

.

Svatba, nesmyslné poblouznění,

to je pohřeb svobody a volnosti.

Skutečný život pro mě vskutku není,

klidně přijmu tu tvou ránu z milosti.

.

A přece, zdá se, že se bojíš,

cítím ten smutek v očích tvých,

no, řekni – jak si vlastně stojíš

ve věcech srdečních?

.

Proč pořád ptáš se? A co láska?

Kdo z nás o ní vůbec sní,

kdo z nás ji prožil, koho láká

a kdo ji kdy pochopí!

.

Víš, že i mně bylo dáno

prožít si pár lepších dní.

Než bylo její jméno vytesáno,

v kámen náhrobní.

.

Ty dvě překrásná léta

čerpajíc studnu radosti bezednou.

Dnes však všechnu bolest světa

měnil bych za tu svou.

.

Vždyť nesu břímě viny,

snad osud si s námi pohrává,

tam do tmavé hlíny

měl jsem být pohřben já.

.

Tak proto cítíš chlad,

to v srdci mém je mrtvá zóna.

Proč nemohl jsem stát,

tam, kde stála ona.

.

Nuže tedy, na cestu se dejme,

přeruším trapné ticho.

Je snad nad slunce zřejmé,

co znamená tvůj příchod.

.

Kdepak synu, jenom klid,

ještě nepřišla tvoje chvíle.

Já vlastně měla Ti jen vyřídit

pozdrav od tvé milé.

.

Trápí ji jak teď žiješ,

plný zášti, nedůtklivý.

Že v téhle díře hniješ,

víc mrtvý, nežli živý.

Autor: David Snítilý | pátek 29.3.2019 10:12 | karma článku: 11.82 | přečteno: 404x

Další články blogera

David Snítilý

Podzimní balada

Vdávala jsem se mladá, protože jsem musela. Byla jsem v očekávání, což doma nikdo nečekal. Rodiče se domnívali, že jsem slušná katolická dívka. Přišla jsem o věneček na vesnické tancovačce a pak plačce svěřila se sestře Kačce.

15.3.2024 v 17:00 | Karma článku: 18.43 | Přečteno: 423 | Diskuse

David Snítilý

Drahá tma

Jenže láska je mocná čarodějka a Montekové a Kapuleti měli v porovnání se Skleničkovými a Korbelovými vřelé sousedské vztahy. Obzvláště poté, co Patrik podlehl Sářině půvabu a začal se s ní tajně scházet.

17.2.2024 v 8:30 | Karma článku: 16.75 | Přečteno: 469 | Diskuse

David Snítilý

Sexy seznamka pro zadané (Tvoje hvězda & Big Mig)

Laura utekla od despotického manžela ke kamarádce Markétě. Richard prosil, omlouval se, sliboval, vyhrožoval a nakonec poslal sms, že jestli se nevrátí, skočí pod vlak. Marky mu z Lauřina mobilu poslala odkaz na jízdní řád vlaků.

26.1.2024 v 15:50 | Karma článku: 19.92 | Přečteno: 480 | Diskuse

David Snítilý

... a co když to vzdám? (Bez dcerky neodejdu)

Mým prosbám, abychom navštívili poradnu či psychologa, se Tonda vždy vysmál s tím, že jediný blázen, co potřebuje lékařskou péči, jsem tu já. A zmínka o rozvodu ho v tu ránu rozpálila do běla a mně zčervenaly tváře. Nikoli studem.

13.1.2024 v 8:14 | Karma článku: 22.79 | Přečteno: 577 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 13.90 | Přečteno: 187 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.50 | Přečteno: 195 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.91 | Přečteno: 125 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.07 | Přečteno: 190 | Diskuse

Pavel Liprt

Narozeninová ženuška má

Narozeninový věk se přece u dámy neříká, to bych byl opravdu hrozný nešika, můžete však snadno vyčíst z této básně, že je mi s mojí ženou už mnoho let krásně.

26.3.2024 v 11:07 | Karma článku: 13.75 | Přečteno: 516 | Diskuse
Počet článků 178 Celková karma 18.37 Průměrná čtenost 659

Magnet na průsery, trapasy a zranění. Opačným pólem svojí osobnosti odpuzuji prachy a úspěch. Píšu prózu, texty a básně.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...